صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی :

قیمت خرید تضمینی گندم تا پایان هفته اعلام می‌شود

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از اعلام قیمت خرید تضمینی گندم تا پایان هفته خبر داد.
کد خبر : 888645

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاظم خاوازی در دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی در پاسخ به این سوال که قیمت گندم چه زمانی مشخص می‌شود، اظهار داشت: خبر‌های خوبی برای کشاورزان در این بخش داریم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی افزود: تا پایان هفته تصمیم گیری نهایی انجام و وزارت جهاد کشاورزی قیمت گندم را اعلام می‌کند.


وی تصریح کرد: آنچه در بخش کشاورزی برای ما مهم است ارتقای بهره وری بخش کشاورزی است که موجب افزایش درآمد پایدار کشاوران ما شود.

خاوازی ادامه داد: بنابراین هر محصولی که از استاندارد‌های لازم برخوردار باشد در اولویت مصرف ما در بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی درباره سموم و کود‌های شیمیایی مصرفی درکشور گفت: از تولید داخل به شکل ویژه حمایت می‌کنیم، زیرا اولویت ما است.

وی گفت: البته از واردکنندگانی که سموم و کود‌های با کیفیت وارد می‌کنند که هم ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی را افزایش می‌دهند و هم سلامت مردم را تضمین می‌کنند نیز حمایت می‌کنیم.

خاوازی درباره رسیدن به دانش روز در بخش کشاورزی اظهارداشت: برگزاری نمایشگاه‌ها و ارتباطی که بین تولیدکنندگان و واردکنندگان ما با بخش‌های خصوصی متنوع دنیا وجود دارد پل موثری برای واردکردن تکنولوژی در این بخش است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: آنچه در بخش کشاورزی برای ما مهم است ارتقای بهره وری بخش کشاورزی است که موجب افزایش درآمد پایدار کشاوران ما شود.

وی اظهارداشت: بنابراین هر محصولی که از استاندارد‌های لازم برخوردار باشد در اولویت مصرف ما در بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

خاوازی درباره سموم و کود‌های شیمیایی مصرفی درکشور گفت: از تولید داخل به شکل ویژه حمایت می‌کنیم، زیرا اولویت ما است.

وی افزود: البته از واردکنندگانی که سموم و کود‌های با کیفیت وارد می‌کنند که هم ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی را افزایش می‌دهند و هم سلامت مردم را تضمین می‌کنند نیز حمایت می‌کنیم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی درباره رسیدن به دانش روز در بخش کشاورزی اظهارداشت: برگزاری نمایشگاه‌ها و ارتباطی که بین تولیدکنندگان و واردکنندگان ما با بخش‌های خصوصی متنوع دنیا وجود دارد پل موثری برای واردکردن تکنولوژی در این بخش است.

وی درباره اعلام رسمی نرخ خرید تضمینی گندم گفت: خبر‌های خوبی برای کشاورزان داریم و امیدواریم تا پایان این هفته تصمیم نهایی گرفته شود و قیمت خرید تضمینی گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام خواهد کرد.

خاوازی درباره برگزاری دو نمایشگاه برای تولیدکنندگان و واردکنندگان به صورت مجزا در این بخش، گفت: همه تأمین کنندگان کود، سم و بذر باید در یک نمایشگاه حضور داشته باشند و در یک نمایشگاه بودن تمامی تولیدکنندگان این بخش سبب می‌شود تا بتوانند اطلاعات و دانش خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر