صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری:

افزایش سه برابری هزینه اینترنت کاملاً کذب است

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: افزایش سه برابری هزینه اینترنت کاملاً خبر کذب است و طبق توافقی که انجام شده برای ۳۴ درصد است. اگر بسته‌ای بیش از ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده باشد حتماً با آن برخورد می‌کنیم.
کد خبر : 888000

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم وفناوری آنا، اپراتور‌های ارتباطی طی ماه‌های گذشته درخواست افزایش تعرفه خدمات اینترنت را بار‌ها به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطرح کرده‌اند و در نهایت، با پذیرش شاخص‌های ابلاغی رگولاتوری برای ارتقا کیفیت شبکه با افزایش ۳۴ درصدی نرخ تعرفه اینترنت همراه این اتفاق محقق شد. 

همچنین اپراتور‌های ارتباطی موظف به انجام این شروط شدند : افزایش سایت‌های نسل پنجم به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳، افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به ۹۶ درصد تا پایان سال  ۱۴۰۳ و افزایش سی درصدی میانگین سرعت اینترنت در شش ماه آینده

در همین راستا مهدی روحانی نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌ها گفت: در وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات کاملاً نظارت لحظه‌ای و دقیق روی کیفیت شبکه ارتباطی داریم و اگر مردم شکایت یا دغدغه‌ای داشته باشند با ما تماس می‌گیرند و به صورت لحظه‌ای این رصد را انجام می‌دهیم.همچنین تمام مواردی که اپراتور‌ها آن را به صورت الحاقیه پروانه تعهد کرده‌اند و ضمانت اجرایی کار را بیشتر می‌کند، به دقت رصد می‌کنیم و آن را گزارش خواهیم داد. اپراتور‌ها متعهد شد‌ه‌اند ظرف شش ماه سرعتشان را ۳۰ درصد افزایش دهند. به همین دلیل ما ظرف ۶ ماه گزارش آن را منتشر خواهیم کرد به این صورت که وضعیت دی ماه چطور بوده و شش ماه بعد به کجا رسیده است.

بعد از افزایش قیمت تعرفه بسته‌های اینترنت همراه، تعدادی از رسانه‌ها مدعی شدند که این افزایش قیمت بیش از سه برابر و نزدیک به صد در صد بوده که این مقام مسئول در این باره افزود: افزایش سه برابری هزینه اینترنت کاملاً خبر کذب است. ما رصد می‌کنیم اگر بسته‌ای بیش از ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده باشد حتماً با آن برخورد می‌کنیم و اپراتور ملزم است که این هزینه اضافی را برگرداند و حتی برخورد قانونی هم با آن خواهد شد. بنابراین اطمینان خاطر می‌دهم که هیچ بسته‌ای بیش از ۳۴ درصد اجازه افزایش قیمت نخواهیم داد. یعنی هیچ بسته‌ای چه کوتاه مدت، میان مدت، بلندمدت نباید فراتر از ۳۴ درصد افزایش قیمت داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر