صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۳ - ۰۸ دی ۱۴۰۲

تأثیر عملکرد دولت در اشتیاق مردم برای حضور پای صندوق‌های رأی

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: عملکرد دولت می‌تواند موجب افزایش اشتیاق مردم پای صندوق‌های رأی شود.
کد خبر : 887832

مریم جان‌بزرگی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و سرپرست پردیس حضرت فاطمه الزهرا(س) دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با موضوع «چگونگی مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری» اظهار کرد: فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم خوزستان و کرمان که بر اهمیت انتخابات ۱۱ اسفندماه تأکید کرده و انتخابات را تعیین‌کننده و زمینه‌ساز تحول دانستند، مهم است.

وی اضافه کرد: جمهوریت و اسلامیت وابسته به انتخابات بوده و اسلامی بودن جامعه، اهداف و جمهوریت، نقشه راه را نشان می‌دهد که آن مشارکت عمومی مردم است و شاخصه‌های خاص خودش را دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: «جمهوریت» و «اسلامیت» در کشور ما با یک همه‌پرسی آغاز شد و جمهوریت یک متد حکومتی است که موروثی و استکباری نیست و رأی مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر آن اثرگذار است.

سرپرست پردیس حضرت فاطمه الزهرا(س) دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان تشریح کرد: با توجه به مقالات علمی و تخصصی وجود هویت حزبی، ایدئولوژی مسلط، جامعه‌شناسی، روانشناسی و اقتصاد سیاسی در افزایش مشارکت مردم به‌خصوص جوانان در انتخابات موثر است که در این زمینه رسانه با به‌کارگیری جدیدترین تکنولوژی‌ها و روانشناسی اقوام، جنسیت و... نقش موثری در این مقوله دارد و به صورت تخصصی در جذب اقشار مختلف عمل می‌کند.

جان‌بزرگی یادآور شد: افزایش آمار استفاده مردم از رسانه‌ها و رضایتمندی بالای آنان از پوشش خبری زمان انتخابات، یکی از دلایل اهمیت داشتن نقش رسانه‌ها در زمان انتخابات است.

وی تبیین کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات، مشروعیت کشور، حکومت و نظام را نشان می‌دهد و عملکرد دولت می‌تواند موجب افزایش اشتیاق مردم پای صندوق‌های رأی شود. منصفانه آن است که ما به صورت واقع‌بینانه ببینیم دولت حال حاضر چه چیزی را از دولت قبل تحویل گرفته و به کجا رسیده است؟

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، عملکرد دولت سیزدهم در زمینه واکسن‌های وارد شده در زمان کرونا، تعاملات انجام شده با جهان و کشور‌های همسایه، تحویل پول‌های بلوک شده طی مراحل مختلف، فروش نفت و... در ذهن مردم است و با وجود مشکلات زیاد اقتصادی، فعالیت‌های خوب نظام هم دیده می‌شود.

جان‌بزرگی تأکید کرد: در جریان انتخابات، وجود احزاب موجب افزایش شور انتخاباتی در کشور می‌شود، اما باید در نظر داشته باشند همه سوار یک قطار هستیم و برای نیل به هدفی واحد تلاش می‌کنیم، بنابراین باید هوشمندانه عمل کنند.

وی مطرح کرد: تخریب، تضعیف و برجسته کردن کاستی‌های حزب مقابل، به جز القای ناامیدی و نگران کردن مردم هیچ سودی ندارد! در حقیقت با دشمن همسو شده‌ایم؛ بنابراین باید در این زمینه بیشتر برای نشان دادن توانایی‌های خود فعالیت و کوشش کنیم تا بزرگ کردن کاستی‌های طرف مقابل!

انتهای پیام/

ارسال نظر