صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گوگل هوش مصنوعی را جایگزین برخی از کارمندان خود می‌کند

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که گوگل ممکن است به زودی هوش مصنوعی را جایگزین برخی از مشاغل خود کند.
کد خبر : 886624

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از تک رادار، اگرچه گوگل مشغول تولید ابزار‌های هوش مصنوعی مولد برای فروش به عنوان بخشی از مدل کسب وکار ابری در حال تکامل خود است، گزارش جدید «دِ اینفورمیشن» (The Information) نشان می‌دهد که این شرکت ممکن است به زودی هوش مصنوعی را جایگزین برخی از مشاغل خود کند.

پس از ماه‌ها مطالعه و گزارش‌هایی که ادعا می‌کردند هوش مصنوعی به انسان‌ها کمک می‌کند و جایگزین آن‌ها نخواهد شد، بزرگ‌ترین ترسی که بسیاری از کارگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، می‌تواند بیشتر از آن چیزی باشد که قبلا تصور می‌شد.

براساس جدیدترین گزارش، این شرکت به کارکنان خود گفته است که واحد فروش ۳۰ هزار نفری تبلیغات خود را دوباره سازماندهی خواهد کرد و بسیاری از آن‌ها درمورد تعدیل شغلی نگران هستند.

در سال جاری میلادی، این شرکت در نتیجه افزایش هزینه‌های ناشی از عدم قطعیت‌های اقتصاد جهانی، بیش از ۱۲ هزار کارگر خود را اخراج کرده است. در ماه‌های بعد، کسب وکار هوش مصنوعی گوگل شروع به پیشرفت کرد و اکنون خود را به عنوان یکی از رهبران هوش مصنوعی در کنار اوپن‌ای‌آی و مایکروسافت قرار داده است.

گفته می‌شود این شرکت اکنون به دنبال استفاده از هوش مصنوعی، مدل‌های زبانی و اتوماسیون برای هدایت کسب وکار تبلیغات خود است. این شرکت قبلا «جن ای‌آی» (GenAI) را به تجربه تبلیغات برای تبلیغ دهندگان و مشتریان تزریق کرده است، اما این گزارش جدید نشان می‌دهد که فناوری صرفه جویی در زمان ممکن است به زودی در قسمت پشتی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در حال حاضر بسیاری از تبلیغ دهندگان شروع به استفاده از ابزار تبلیغاتی «پرفورمنس مکس» (Performance Max) کرده‌اند که اوایل سال جاری میلادی به‌روزرسانی شد؛ به این معنی که اکنون به کارگران کمتری برای تخصص در برخی موضوعات تبلیغاتی نیاز است.

این گزارش نشان می‌دهد که سال گذشته، ۱۳ هزار ۵۰۰ واحد از ۳۰ هزار واحد فروش تبلیغات این شرکت روی پروژه‌هایی کار می‌کردند که ساده سازی شده یا با «پرفورمنس مکس» جایگزین شده‌اند.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد کارگر تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرند، اما با چنین افزایش کارایی، روشن است که اگر گوگل مشتریان زیادی را دریافت نکند، ممکن است به این همه کارگر نیاز نداشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر