صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

نقش بسیار کمرنگ بخش مهارتی؛ اشکال اساسی آیین نامه ارتقای اساتید/ بخش عمومی به منظور ماموریت گرایی هر دانشگاه اضافه شود!

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: بخش مهارتی در آیین نامه ارتقای اساتید بسیار کمرنگ دیده شده است و این مورد یکی از اشکالات اساسی آیین نامه فعلی است. 
کد خبر : 886008

عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره انتقاد نسبت به آیین نامه موجود ارتقای اساتید اظهار کرد: آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی باید قسمتی از پازلی باشد تا تصویر کشور را در مرجعیت علمی تکمیل کند.

وی افزود: آیین نامه قبلی ارتقای هیئت علمی برای همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به صورت یکسان طراحی شده بود، در صورتی که حرکت به سمت دانشگاه ماموریت گرا و مسئله محور نیازمند آیین نامه‌ای است که دارای بخش عمومی باشد. 

خسرویان تصریح کرد: در آیین نامه ارتقای اساتید باید متناسب با ماموریت هر دانشگاه شاخص‌هایی مجزا برای هر مرکز آموزشی، دانشگاه و یا پژوهشکده تدوین شود که این موضوع جای کار دارد و باید با خبرنگار هر بخش به صورت جداگانه بحث شود. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: آموزش عالی زیرنظام‌های متنوعی دارد و در یکی از بخش‌های آیین نامه که نشان بارز از وجود مشکل دارد بحث حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، یعنی شرایط برای حوزه مهارتی کمتر دیده شده است و امیدواریم وزارت عتف و شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازنگری آیین نامه‌های ۴ گانه به حوزه مهارتی توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر