صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد:

محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی قابلیت صادرات دارند

مدیرکل سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از قابلیت صادراتی محصولات فناورانه مراکز رشد این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 885793

قباد بهزادی‌پور، مدیرکل سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری دانشگاه آزاد و فعالیت‌های مراکز رشد آن گفت: زیست‌بوم فناوری دانشگاه آزاد با تشکیل معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در این دانشگاه شکل گرفت.

بهزادی‌پور افزود: سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد، مراکز رشد، مراکز شتاب‌دهنده و پردیس پارک علم و فناوری را شامل می‌شود.

وی به فرآیند مشارکت تیم‌های استارت‌آپی که ایده یا محصولی برای عرضه دارند با مراکز رشد اشاره کرد و گفت: دانشجویان و تیم‌ها وارد مراکز شتاب‌دهی مشده و طی یک فرآیند ۳ تا ۶ ماه آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

بهزادی‌پور ادامه داد: بعد از انجام آموزش‌های لازم طرح‌های توجیهی، بیزینس پلن (برنامه تجاری‌سازی) و هرآنچه برای ورود یک ایده به بازار لازم است، به افراد و تیم‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد درخصوص ورود هسته‌های فناور دانشجویی به بازار تصریح کرد: هسته‌های فناوری که در تیم‌های اشتراکی مراکز رشد شکل گرفته‌اند، با اعطای سرمایه اولیه برای ایجاد شرکت، اخذ مجوز دانش‌بنیان برای محصول از سمت سرا‌های نوآوری به بازار وارد شده و محصولاتشان تجاری‌سازی می‌شوند.

وی افزود: اکنون ۱۶۲ مرکز رشد، ۶۱ سرای نوآوری و ۱۳۱ شرکت دانش‌بنیان زیرمجموعه زیست‌بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درحال فعالیت هستند.

مدیرکل سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد از مهم‌ترین دستاوردها و محصولات فناورانه یکی از شرکت‌های زیرمجموعه مراکز رشد دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: عایق پلیمری نسوز مخصوص کابل‌های صنعتی، یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های مراکزرشد دانشگاه آزاد است که در مقایسه با مشابه خارجی، درجه حرارت بالاتری را می‌تواند تحمل کند.

وی ادامه داد: رنگ نانویی در صنعت ساختمان‌سازی نیز یکی دیگر از محصولات فناورانه مراکز رشد دانشگاه آزاد است که قابلیت صادرکردن دارد.

بهزادی‌پور درباره دستاورد‌های دیگر مراکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد تصریح کرد: تعداد ۵ محصول فناورانه در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی وجود دارد. اکنون مراکز رشد دانشگاه یکی از تولیدکنندگان بزرگ بذر در کشور هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر