صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط یک تیم استارت‌آپی؛

ارتودنسی‌های شفاف برای دندان بومی‌سازی شد

تیم استارت‌آپی فعال در صنعت تجهیزات دندانپزشکی و مستقر در کارخانه نوآوری آمپر، موفق به طراحی و تولید ارتودنسی‌های شفاف همراه با وب‌اپلیکیشن هوشمند برای پزشک و بیمار شد.
کد خبر : 885188

فاطمه محمدی، کارشناس و بنیان‎گذار تیم استارت‌آپی تجهیزات پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری آنا، ابتدا درباره نحوه ساخت ارتودنسی‌های شفاف جدید در صنعت دندانپزشکی توضیح داد: ارتودنسی‌های شفاف از لایه‌های مهندسی‌شده‌ای برای کنترل حرکات دندان‌های بیمار، تشکیل شده است. بیمار  در ارتوندسی‌های ثابت قدیمی، باید هرماه به پزشک مراجعه کند و حرکات فک و دندان با سیم‌های موجود، چک شود.

وی افزود: در ارتودنسی‌های شفاف به‌دلیل شیت‌های ویسکو الاستیک(لایه‌های کنترل‌کننده حرکت فک) به‌کار رفته در آن، نیازی به مراجعه ماهانه و هفتگی بیمار به دندانپزشک نیست.

محمدی به خواص و مزیت‌‎‌های ارتودنسی‌‌های شفاف اشاره کرد و گفت: استفاده از این ارتودنسی‌ها، باعث کاهش تورم لثه، کاهش التهاب، کاهش درد و کاهش مراجعه مرتب به دندانپزشک می‌شود. در مجموع، این ارتودنسی‌های شفاف طول درمان را برای بیمار کاهش می‌دهد.

 

کارشناس این محصول استارت‌آپی، درباره قابلیت درمان از راه‌ دور ارتودنسی‌ها با نصب یک وب‌اپلیکیشن برای دندانپزشک، گفت: درمان از راه دور یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول است که فقط با نصب یک وب‌اپلیکیشن روی گوشی موبایل پزشک مرتبط، تمام اطلاعات بیمار با مراجعه اول، ثبت الکترونیک می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا برای بیمار هم کاربری ایجاد می‌شود و بیمار می‌تواند تمام فرآیند درمان و همچنین قالب‌گیری و ساخت ارتودنسی‌ها را روی اپلیکیشن دنبال کند.

بنیان‌گذار این سیستم پزشکی جدید در حوزه دندان، به تجاری‌سازی محصول اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود 10 دندانپزشک به‌صورت آزمایشی از این وب‌اپلیکیشن و محصول جدید استفاده کرده‌اند؛ البته تولید انبوه نیاز به زمان بیشتری دارد.

محمدی درباره مزیت‌های فناورانه این محصول، اطلاعات بیشتری ارائه داد و گفت: دو مزیت فناورانه در تولید این ارتودنسی‌های شفاف، به‌کار رفته است. براساس همان چیزی که در دنیا در تولید ارتودنسی‌های شفاف یا «الاینر» به‌کار می‌رود، دو فرآیند ازُت‌سازی و هوشمند‌سازی برای تولید این بسیار تاثیرگذار است.

کارشناس این محصول استارت‌آپی، به مخاطبین هدف ارتودنسی‌های شفاف اشاره کرد و گفت: قشر جوان و نوجوان جامعه که زیبایی دندان‌ها به‌خصوص هنگام صحبت‌کردن یا سخنرانی‌کردن، برای‌شان مهم است، مخاطب اصلی ارتودنسی‌های شفاف هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر