صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۱ - ۰۲ دی ۱۴۰۲
استارت‌آپی پیشرو در فناوری‌های نوین آموزشی؛

شبیه‌ساز‌های تعاملی و آزمایشگاه مجازی برای دانش‌آموزان ارائه شد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از ارائه شبیه‌ساز‌های تعاملی و آزمایشگاه مجازی برای دانش‌آموزان متوسطه توسط یک واحد فناور خبر داد.
کد خبر : 884757

محمدعلی ستوده عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تشریح دستاوردهای واحد فناور«فرآموز هنداسه»، مستقر در مرکز رشد این واحد دانشگاهی اظهار کرد: این واحد فناور، استارت‌آپ فعال و پیشرو در حوزه فناوری‌های نوین آموزشی است.

وی توضیح داد: این استارت‌آپ تولید برنامه‌های متنوع آموزشی به‌صورت تعاملی و تحت وب با تکنولوژی‌های روز را در دستور کار قرار داده و محصول اصلی واحد فناور «بستر تحت وب آزتو» و ارائه دهنده شبیه‌ساز‌های تعاملی و آزمایشگاه مجازی برای دانش‌آموزان دوره متوسطه است.

وی با بیان اینکه محصول دیگر این واحد فناور توسعه نرم‌افزار‌های مبتنی بر واقعیت مجازی برای استفاده در مدارس، دانشگاه‌ها و سازمان‌هاست، افزود: همیشه به دنبال یادگیری هستیم و انتقال دانش را وظیفه خود می‌دانیم. تولید و توسعه ویدئو‌ها و شبیه‌سازی‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و افزایش مهارتی به‌گونه‌ای که همه مردم ایران بتوانند از آن بهره‌مند شوند. همچنین این استارت‌آپ می‌تواند به‌عنوان بازوی اصلی برای ایجاد درآمد غیرشهریه‌ای دانشگاه در نظر گرفته شود.

عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: ثبت مؤسسه آموزشی فرآموز هنداسه، تهیه و تدوین محتوای آموزشی تحت وب، توسعه شبیه‌ساز‌های تعاملی و آزمایشگاه‌های مجازی، اخذ تأییدیه خلاق از معاونت علمی و فناوری، اخذ تأییدیه وزارت آموزش و پرورش، اخذ پروانه نشر دیجیتال، اخذ مجوز انتشارات، توسعه شبیه‌ساز‌های واقعیت مجازی، ارائه خدمات به دانش آموزان منطقه محروم و ارائه خدمات به مدارس تهران ازجمله فعالیت‌‌های جزء عملکرد‌های این واحد فناور است.

ستوده عنوان کرد: این واحد فناوری تاکنون ۱۴ عضو داشته که اکثر آنان از استادان و دانشجویان بوده‌اند. همچنین برای تولید محتوا‌های آموزشی با بیش از ۵۰ معلم همکاری داشته‌ایم. دانشجویان و استادان می‌توانند با برقراری ارتباط از طریق تماس و یا ایمیل که در وبسایت این واحد فناوری وجود دارد برای همکاری اعلام آمادگی کنند.

وی با ارزیابی آینده و چشم‌انداز پیش روی مراکز رشد در واحد‌های دانشگاهی مطرح کرد: آینده و چشم‌انداز هر استارت‌آپی مبتنی بر ترسیم روشن چشم‌انداز، اخذ استراتژی‌های صحیح و تلاش و پشتکار مبتنی بر روش‌های درست بوده در صورتی که یک تیم استارت‌آپی با هم هماهنگ باشند و اقدامات درست و پایدار انجام بدهند موفقیت دست یافتنی است.

عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند اضافه کرد: در کنار این موارد دانشگاه‌ها و مراکز رشد می‌توانند در برگزاری دوره‌های توانمندسازی، اعطای تسهیلات و همچنین برقراری ارتباط برای بازار سازی مؤثر باشند. در صورتی که همه ارکان ذینفع در استارت‌آپ‌ها مسئولیت‌های خود را به‌درستی انجام دهند، آینده روشن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر