صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

«به دنبال دروغگو» روایتی انتقادی توأم با طنز/ فضایی برای دورشدن از دغدغه‌های روزمره زندگی  

بازیگر نمایش «به دنبال دروغگو» گفت: این نمایش انتقاد را همراه با طنز دارد و علاوه بر تلنگری که به جامعه می‌زند، سعی دارد تا برای مخاطبان خسته کننده نباشد.
کد خبر : 884614

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «به دنبال دروغگو» نوشته دیمیتریس پساتاس با ترجمه کریم عظیمی‌ججین و طراحی و کارگردانی رامین دولت‌آبادی از هشتم آذر در سالن یک ارغوان روی صحنه است.

نیلوفر مشهدی، بازیگر این نمایش درباره نقش خود گفت: کولا، دختر خدمتکار ساده‌دلی است که ساده‌لوحانه به عشق از سوی جنس مخالف چشم دوخته است. اما این شخصیت در عین ساده‌دل بودن، بسیار رک‌گو است و در بسیاری از موارد اظهار نظراتی دارد که از او انتظار نمی‌رود.

این بازیگر مطرح کرد: بازی در سکوت، طنازی همراه با ساده‌دلی و لجبازی‌های ریز و درشت با اطرافیان از چالش‌هایی بود که در مواجهه با این شخصیت با آن‌ها روبرو بودم. لباس و گریم من را به شخصیت کولا نزدیک کرد و با کمک آن‌ها این نقش شکل حقیقی خودش را بیش از پیش پیدا کرد.

مشهدی در پایان سخنانش گفت: «به دنبال دروغگو» یک کمدی انتقادی است که در حین خنده شما را به یاد دروغ‌های شاخ‌دار مدیران و مسئولان جامعه خودمان می‌اندازد که دامن تمامی اقشار جامعه از یک هنرمند تا یک کارگر ساده را می‌گیرد.

چالش‌های یک بازیگر برای اجرا در نقش

سامان تندیس بازیگر نقش وارسیداس در این نمایش نیز گفت: وارسیداس به‌عنوان نگهبان و اصطلاحا خانه‌زاد آقای نماینده است. با توجه به نوع شخصیتی که توسط آقای دولت آبادی و تیم کارگردانی برای نقش وارسیداس طراحی شده بود، بازی کردن در این نقش برای من با چالش‌های فراوانی همراه بود.

این هنرمند افزود: نسبت به دیگر کاراکترهای داستان که بازی‌هایی رئال داشتند؛ نقش وارسیداس سوررئال بود و به شدت نیاز بود تا من از برجسته شدن، بیرون‌زدگی و ناهماهنگی که باعث تفاوت این شخصیت با سایر بازیگران می‌شد، جلوگیری کنم. این تفاوت من را برای پذیرفتن نقش مصمم‌تر کرد.

وی با بیان اینکه یک طراحی صحنه مناسب همراه با لباس و گریم هماهنگ همان گونه که می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد برای بازیگر هم کمک‌کننده است، توضیح داد: با وجود تیم حرفه‌ای و کاربلدی که در کار «به دنبال دروغگو» حضور داشتند همه عناصر صحنه به خوبی در جای خود قرار گرفتند. من هم در بازی خودم کمک زیادی از این عناصر به ویژ‌ه از گریم گرفتم. شخصیت وارسیداس نسبت به سایر نقش‌ها گریم سنگین‌تری دارد و بیشتر به چشم می‌آید.

این هنرمند با اشاره به اینکه نمایش «به دنبال دروغگو» انتقاد را با طنز درآمیخته است، گفت: این نمایش علاوه بر تلنگری که به جامعه می‌زند سعی دارد تا برای مخاطبان خسته‌کننده نباشد و بتواند در شرایط حال حاضر جامعه که همگی نیاز به دور شدن از دغدغه‌های روزمره زندگی را دارند، حال‌شان را خوب کند.
 

انتهای پیام/

ارسال نظر