صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همزمان با هفته پژوهش، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌کند؛

نشست علمی تبیین منطق ساخت نظام‌سازی

همزمان با هفته پژوهش، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نشستی علمی با موضوع «تبیین منطق ساخت نظام‌سازی» را برگزار می‌کند.
کد خبر : 884384

 به گزارش خبرنگار گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرموده‌اند که روش انبیا در تحقق دین، نظام‌سازی بوده است:

«با آمدن پیغمبر یک نظام سیاسی به وجود می‌آید، یعنی هدف این است که یک نظام سیاسی به وجود بیاید -حالا اینکه کدام پیغمبر توفیق پیدا کرد این کار را بکند و کدام توفیق پیدا نکرد بحث دیگری است، لکن هدف این است که یک نظام سیاسی به وجود بیاید- که بتواند این اهداف (بعثت) را با تشکیل برنامه‌ها و مناسبات اجتماعی و مناسبات گوناگون بشری تحقّق ببخشد.»(بیانات معظم له، 1399/12/21)

بر اساس این نگاه کلان‌نگر به دین با روش‌هایی همچون سخنرانی، نوشتن کتاب، ارائه الگو یا ساختن مکتب فکری و فلسفی نمی‌توان به هدف نهایی انبیا که تربیت همه بشریت است رسید و این هدف غایی نیازمند نظام‌سازی است.

حال همزمان با هفته پژوهش، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همت به برپایی نشستی علمی با موضوع “تبیین منطق ساخت نظام‌سازی” کرده است.

 

 

این نشست علمی روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه به دو شکل حضوری و مجازی از ساعت ۱۲:۳۰ در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی: قم، بلوار ۱۵ خرداد، کوی شهید میثمی برگزار می‌شود.

در این نشست دکتر حسین بابایی مجرد به عنوان ارائه دهنده و دکتر محسن ردادی، دکتر علی نجات‌بخش به عنوان بررسی کننده حضور خواهند داشت.

کلیه پژوهشگران، علما، طلاب و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت حضوری یا مجازی، کسب اطلاعات و جزئیات به این نشانی مراجعه فرمایند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر