صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۰ - ۱۴ آذر ۱۴۰۲

دانش‌آموزان تأثیرپذیری متفاوتی از فضای مجازی دارند

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: دانش‌آموزان امروز تأثیرپذیری متفاوتی از والدین، رسانه‌ها و فضای مجازی دارند.
کد خبر : 883195

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام رضا محمدی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان در نشست هم‌اندیشی مدیران، مربیان، طلاب در طرح امین مدارس سمای استان همدان که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: کار در دوران پایه و دانش‌آموزی مهم‌ترین مقطع تربیتی است که باید موردتوجه قرار گیرد. دانش‌آموزان امروز تأثیرپذیری متفاوتی از والدین، رسانه‌ها و فضای مجازی دارند.

وی با بیان اینکه آینده پر ابهامی پیش روی دانش‌آموزان است، اضافه کرد: با سرعتی که علم در حال پیشرفت است در ۱۵ سال آینده بسیاری از رفتار‌های امروز کارکرد لازم را نخواهد داشت و مجبور هستیم فکری برای تربیت فرزندان کنیم. برای تربیت آینده‌سازان این سرزمین باید ایده‌های جدید طراحی کرد و فکر اساسی برای باور و اندیشه دانش آموزان طرح‌ریزی شود. نقطه قوت دانش‌آموزان امروز این بوده که هر حرفی را به راحتی پذیرا نیستند و باید به دنبال پاسخ‌های مناسب برای چرایی و سؤال‌های ذهنی آنان باشیم که این امر می‌تواند بسیار مؤثر و مفید باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان عنوان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی در ایران کار مذهبی زیادی را انجام داده‌ایم؛ اما کار تربیتی کم انجام شده باید ابتدا زیرساخت‌های تربیتی را آماده‌سازی کرده، سپس برای آن فکر کنیم. شاهد هستیم نرم‌افزار ذهنی دانش‌آموزان را دیگران می‌سازند و ما روی نرم‌افزار آنها کار سخت‌افزاری می‌کنیم. امروز هر اتفاقی می‌افتد دارای پیوست رسانه‌ای و ارتباطات است، مدیران مدارس باید مجهز به هنر ارتباط‌گیری رسانه‌ای با خانواده‌ها و دانش‌آموزان شوند.

محمدی بیان کرد: تربیت بدون خانواده اتفاق نمی‌افتد مدیران مدارس باید برای تربیت خانواده‌ها را پای‌کار بیاورند و پدران و مادران در این حوزه نقش‌آفرینی کنند. مبلغین امین در مدارس سما کمک‌حال مدیران و معاونین پرورشی سما هستند و می‌توانند در امر تربیت بسیار نقش ایفا کنند. امروز موبایل عضو دائمی خانواده‌ها شده، نباید از حوزه رسانه غافل شویم و نیاز به تیم تولید محتوای قوی داریم. امیدواریم بتوانیم وظیفه و نقش تربیتی خود را درست انجام دهیم تا در چند سال آینده شرمنده دانش آموزان امروز نشویم.

تحصیل ۴ هزار دانش‌آموز در مدارس سمای همدان

معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز گفت: مدارس سمای استان همدان از پیش‌دبستانی تا متوسطه در دوره دوم با ۴ هزار دانش‌آموز،۲۰ مدرسه و نزدیک ۵۰۰ نفر همکار جمعیت قابل‌ملاحظه برای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی را در اختیار دارد.

حمیدرضا مظاهری افزود: بر اساس مهندسی فرهنگی صورت گرفته در سازمان سما بخشنامه‌های مدونی در هفته اول مهرماه و یا آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه‌های اقامه نماز طرح قدس پنجشنبه‌های تربیتی ایستگاه‌های گفتمان دانش‌آموزی و موارد دیگر در چهارچوب برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مدارس را مشخص کرده‌اند. برای مدارس سما استان تأکید شده که برنامه‌ها با مشارکت خانواده‌ها همکاران و جامعه پیرامون مدارس در برنامه‌ها برگزار شود تا اثرگذاری بیشتری ازنظر جامعه مخاطب را بتوانیم ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر