صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

حمایت از طرح‌‌های دانش‌بنیانی شکل‌گرفته در خارج از جهاد دانشگاهی

سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی گفت: بنا داریم از طرح‌های بیشتری در خارج از جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌ها حمایت کنیم.
کد خبر : 883121

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود ابراهیمی، سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره شکل‌گیری این سازمان در جهاد دانشگاهی با عنوان «سازمان هم‌یاری فارغ‌التحصیلان» گفت: سازمان سال 1379 در حوزه اشتغال و کارآفرینی توسط جهاد دانشگاهی ایجاد شد. طی ادوار مختلف عنوان این سازمان تغییر کرد و در نهایت با محور اشتغال‌زایی به کار خود ادامه داد.

وی با اشاره به طرح‌هایی که در سازمان تجاری‌سازی حمایت می‌شوند، گفت: هدف سازمان تجاری سازی صرفا حمایت از تیم‌های استارت‌آپی مستقر در پارک‌های علم و فناوری جهاد دانشگاهی نیست؛ بلکه این مرکز در راستای توسعه حمایتی از اکثر طرح‌های دانش‌بنیانی گام برمی‌دارد.

ابراهیمی اضافه کرد: بنا داریم تا پایان امسال از طرح‌های بیشتری در خارج از جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌ها رونمایی کنیم.

سرپرست سازمان تجاری‌سازی جهاد دانشگاهی درباره تعداد پژوهشگران و طرح‌های پژوهشی که در جهاد عضو هستند، گفت: درحال حاضرحدود 2 هزار پژوهشگر فعال، 3 پارک علم و فناوری مستقر و 7 مرکز رشد و شتاب‌دهنده در جهاد دانشگاهی به‌صورت مستمر فعالیت می‌کنند.

وی افزود: مراکز رشد، شتاب‌دهنده و پارک‌های علم و فناوری جهاد در استان‌های تهران، البرز، کرمانشاه، فارس، خراسان و اصفهان، ایجاد شده است.

ابراهیمی درخصوص نحوه ثبت درخواست شرکت‌ها برای ارائه طرح‌های دانش‌بنیانی به مرکز تجاری‌سازی گفت: روند ثبت درخواست در مرکز تجاری‌سازی برای برخی استان‌ها به‌صورت اتوماسیونی و سیستمی(دربرخی دیگر به‌صورت حضوری) است. البته سعی داریم این امکان فراهم شود که در همه استان‌ها، به‌صورت سیستمی و از طریق سایت مرکز تجاری‌سازی، طرح‌ها را ثبت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر