صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرزند دانشمند شهید پاسخ داد؛

پیام رونمایی از خودروی شهید فخری‌زاده به جهانیان چه بود؟

فرزند شهید فخری زاده گفت: امروز معلوم شده است که هر کس از جنگ اسرائیل حمایت می‌کند، جریان استکبار محسوب می‌شود. کشورهای دیگر دنیا باید بدانند آنچه نجاتشان می‌دهد آزادی است.
کد خبر : 882101

محمدمهدی فخری‌زاده، پسر شهید هسته‌ای محسن فخری‌زاده، امروز در حاشیه چهارمین همایش فخر ایران و رونمایی از خودروی مورد هدف قرار گرفته پدرش توسط دشمنان در باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: جبهه استکبار به گونه‌ای است که اگر در کشور یا مجموعه‌ای تلاشی مخالف منافع آن انجام شود، به اعمال جنایتکارانه روی می‌آورد. مجموعه استکبار به دنبال اهداف خود و پیاده‌سازی سیاست‌های خود در عالم است و در راستای رسیدن به اهدافش از اقدامات اقتدارآور، استقلال‌آور و قدرت‌آور در زمینه‌های دفاعی، نظامی، صنعتی و حتی رشد و شکوفایی و بالا رفتن کیفیت زندگی ناراحت می‌شود. جبهه استکبار برای جلوگیری از این فعالیت‌ها اقدام می‌کند؛ چرا که مخالف منافعش است و برایش مزاحمت ایجاد می‌کند.

وی افزود: شهید فخری‌زاده جزو دانشمندانی بود که طی ۴۰ سال کار علمی در کشور، در همه این زمینه‌ها فعالیت‌های نوآورانه، محصولات و ابداعات فراوانی داشت و همین موضوع دیگر برای دشمن قابل تحمل نبود.

پسر شهید فخری‌زاده در پاسخ به پرسش «برای الگوبرداری و پرورش شخصیت‌هایی نظیر محسن فخری‌زاده، چه کارهایی می‌توان انجام داد؟» گفت: یکی از این کارها این است که شیوه‌ها و مسیرهای موفقیت بزرگان رمزگشایی و برای جوانان توضیح داده شود.

یکی از خبرنگاران از فخری‌زاده پرسید: «فکر می‌کنید اگر شهید فخری‌زاده در قید حیات بودند، پیامشان برای حوادث اخیر فلسطین و عملیات طوفان‌الاقصی چه بود؟» فخری‌زاده در پاسخ این پرسش گفت: «ایشان بعد از شهادت حاج قاسم پیامشان را داده بودند. گفتند: «حداقل نتیجه ترور سردار سلیمانی این است که این آشغال‌ها وجود کثیفشان را از منطقه خارج می‌کنند.» این امر تنها چند ماه بعد از شهادت حاج قاسم اتفاق افتاد و آمریکا از منطقه خارج شد.

فرزند این دانشمند هسته‌ای ادامه داد: در مورد رژیم صهیونستی هم می‌گفتند: «به مراتب اضمحلال خود را تسریع کردند.» که ما امروز بعد از ۳ سال شاهد این اضمحلال هستیم.

محمدمهمدی فخری‌زاده درباره پیام رونمایی خودروی شهید فخری‌زاده به جهان این طور توضیح داد: خودروی شهید فخری‌زاده به مردم دنیا نشان می‌دهد سیستم استکبار هر آنچه مخالفش باشد با بی‌قانون‌ترین، شنیع‌ترین و منفورترین روش‌هایی که در همه سیستم‌های قضایی دنیا مورد توبیخ هست، برخورد می‌کند.

وی در پایان گفت: امروز معلوم شده است که هر کس از جنگ اسرائیل حمایت می‌کند، جریان استکبار محسوب می‌شود. کشورهای دیگر دنیا باید بدانند آنچه نجاتشان می‌دهد آزادی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر