صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت‌وگو با آنا:

آیین‌نامه ارتقای اساتید چندوجهی شود تا پاسخگوی نیاز‌ها باشد

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: آیین‌نامه ارتقای اساتید نباید تک‌بعدی باشد؛ بلکه چندوجهی بودن آن باید مدنظر قرار گیرد تا پاسخگوی نیاز‌های حال و آینده در ارتقای اساتید باشیم.
کد خبر : 882055

پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری درباره آیین‌نامه ارتقای اساتید اظهار کرد: مسیر آیین‌نامه ارتقای اساتید بر اساس اولویت‌های مدنظر به درستی در حال تغییر است. 

وی افزود: در حال حاضر علم و فناوری جهان با نیمه عمر خیلی کوتاه و تغییرات مداوم و مکرر زیاد روبه‌رو است؛ بنابراین اگر نتوانیم آیین‌نامه‌ها را بر اساس تغییرات سریع به‌روزرسانی کنیم، مطمئنا از مقاصد پیش رو دور می‌مانیم. 

صالحی تصریح کرد: به‌روزرسانی آیین‌نامه ارتقای اساتید متناسب با فناوری‌های جدید با همکاری ذی نفعان در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال انجام است و باید در هیئت ممیزه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها نگاه این اعضا بیشتر به موضوعات مورد توجه معطوف واقع شود یا ترکیب اعضای هیئت ممیزه در قالب جوانب مختلف تولید علم، طرح‌های ارتباط با صنعت و جامعه، حضور در شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید محصول، اثرگذاری در حوزه‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی و ... قرار گیرد. 

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: آیین‌نامه ارتقای اساتید نباید تک بعدی باشد، بلکه چندوجهی بودن آن باید مدنظر قرار گیرد تا پاسخگوی نیاز‌های حال و آینده در ارتقای اساتید باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اساتید
ارسال نظر