آمازون از چتبات هوش مصنوعی «کیو» رونمایی کرد
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، آمازون در تلاش است تا با یک چتبات جدید برای کسبوکارها، مشتریان سازمانی بزرگ را به سمت سرویس رایانش ابری (AWS) بکشاند و از آنها در برابر آسیبهای هوش مصنوعی محافظت کند.
این شرکت در کنفرانس سالانه رایانش ابری خود در لاسوگاس اعلام کرد که این چت بات جدید که «کیو» (Q) نام دارد، برای کمک به بهرهوری از طریق کمک به کارکنان برای خلاصه کردن اسناد مهم و پشتیبانی از بلیط و چت از طریق برنامههای ارتباطی طراحیشده است. به گفته این شرکت، این نرمافزار همچنین میتواند بهصورت خودکار تغییراتی در کد منبع کسبوکارها ایجاد کند و به توسعه سرعت ببخشد.
این نرمافزار جدید تقریباً یک سال پسازآن از راه میرسد که استارتآپ اوپن ایآی به صحنه آمد و شور و هیجان سرمایهگذاری در استارت آپهای هوش مصنوعی مولد را به راه انداخت.
آدام سلیپسکی، مدیرعامل این شرکت، در کنفرانس سالانه رایانش ابری آمازون در لاسوگاس، خبر از محافظت جدید در برابر محتوای مخرب در اپلیکیشنهای هوش مصنوعی مولد به نام گاردریل برای بلاک چین داد. او گفت که این سرویس به کاربران اجازه میدهد تا محتوای مضر را فیلتر کنند.
ازآنجاکه هوش مصنوعی مولد بر اساس محتوای در دسترس عموم آموزش داده میشود، کلمات توهینآمیز یا دیگر محتوای قابلاعتراض میتوانند به نتایج درخواستهای کاربران وارد شوند. این موضوع بهویژه برای کاربران جوانتر مشکلساز است، در زمان درگیری جهانی یا در زمان انتخابات که خروجی هوش مصنوعی مولد در نتایج جستجو میتواند بر نظر تأثیر بگذارد.
طرفداران ایمنی هشدار دادهاند که هوش مصنوعی مولد میتواند خارج از کنترل خالقان انسانی خود عمل کند و محتوای بسیار خطرناک تولید کند یا کل سیستمها را بدون نظارت اداره کند. بهطور خاص، آنها نگران نرمافزارهایی هستند که محتوای تأثیرگذار و متقاعدکننده را در شبکههای اجتماعی مانند ایکس و فیسبوک قرار میدهند.
سلیپسکی گفت که سرویس جدید برای مشتریان مهم است که محدودیتهایی را که متناسب باهوش مصنوعی تولیدی خود میبینند، اعمال کنند.
آمازون بهعنوان بخشی از درخواست خود از شرکتها گفت: این چت بات محدودیتهایی را برای کسبوکارها ارائه خواهد کرد تا بتواند دادههای حساس را نگهداری کند.
همچنین در این کنفرانس، آمازون اعلام کرد که مشتریان خود را در برابر پروندههای قضایی مبتنی بر سوء استفاده از مواد دارای کپی رایت محکوم خواهد کرد. برای مثال، شرکت عکاسی گتی ایمیل اوایل سال جاری میلادی از هوش مصنوعی استیبیلیتی شکایت کرد و مدعی شد که وبسایت خود را برای تصاویر بدون اجازه پاککرده است.
به گفته آمازون، پیشنمایش این محصول فعلاً بهصورت محدود در دسترس قرار دارد.
انتهای پیام/