صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۵ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲
رئیس سازمان بورس:

مجامع شركت های استانی سهام عدالت برگزار می شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با مشارکت سهامداران سهام عدالت برای تعیین سود سهام برگزار می شود.
کد خبر : 881707

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم وفناوری آنا، نشست خبری مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع "برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت" برگزار شد.

در این نشست عشقی به مهم‌ترین نکات در خصوص سهام عدالت پرداخت و گفت: از ابتدای حضور در سازمان بورس، در شورای عالی بورس تلاش کردیم به یک اجماع کامل درخصوص نحوه برگزاری مجامع و نحوه انتقال اراده مردم برسیم و هدف اصلی این است که در ۳۶ شرکت سرمایه‌گذاری استانی بورسی و ۱۳ غیر بورسی، اراده مالکیتی و رأی سهامداران را منتقل کنیم.

وی ادامه داد:در سال ۹۹ که بحث برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مطرح شد، ایراد اصلی این بود که هیئت رئیسه در نظر گرفته شده، به‌طور کامل دولتی بود؛ در صورتی که هدف این بود که مشارکت مردم را داشته باشیم و به همین دلیل متوقف شد.

عشقی تاکید کرد:از سال گذشته، برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را بررسی کردیم تا انتقال اراده مالکیت مردم به درستی انجام شود و مدلی را در تیرماه به جمع‌بندی رساندیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه موفقیت این مجامع، این است که مشارکت حداکثری سهامداران عدالت را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دعوتنامه مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با خود هیئت مدیره است، اما باتوجه به اینکه این شرکت‌ها نهاد مالی هستند، باید صلاحیت اعضای هیئت‌مدیره به تأیید سازمان برسد؛ بنابراین اولین قدم این است که برای عضویت در هیئت مدیره فراخوان بدهیم.

عشقی گفت: سهامداران می‌توانند اصالتا، وکالتی و یا به‌صورت نمایندگی (هم حضوری و هم الکترونیکی) از طریق سامانه سپرده‌گذاری شرکت کنند. البته رأی‌گیری الکترونیکی است.

وی تصریح کرد: سهامداران می‌توانند تعاونی شهرستان خود را به عنوان نماینده انتخاب کنند. با یک مکانیزم، آرای اشخاصی که شرکت نکردند به تعاونی شهرستان می‌رسد؛ با این شرط که در سال اول، این شرکت‌ها بتوانند با توجه به مقررات خود، حدنصاب حضور ۲۰درصد را کسب کنند.

رئیس سازمان بورس تاکید کرد:در تلاش هستیم در سال اول، ۵ تا ۱۰درصد از دارایی‌ها به شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری داده شود. از دو استان به‌صورت پایلوت شروع می‌کنیم.یکی از دشواری‌های شرکت‌های تعاونی استانی این بود که پرداخت سود از محل سهام عدالت داشته باشند و مقرر شد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هزینه‌هایی را بابت مجامع شرکت‌های تعاونی استانی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به تعاونی‌ها پرداخت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر