صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استرالیا برای رقابت پلتفرم‌های دیجیتال قوانین جدید وضع می‌کند

ناظر رقابت استرالیا اعلام کرد که قوانین رقابتی جدیدی در پاسخ به گسترش سریع پلتفرم‌های دیجیتالی مانند آمازون، اپل، گوگل و متا الزامی است.
کد خبر : 881390

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ناظر رقابت استرالیا اعلام کرد که قوانین رقابتی جدیدی در پاسخ به گسترش سریع پلتفرم‌های دیجیتالی مانند آمازون، اپل، گوگل و متا الزامی است.

کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا (ACCC) در آخرین گزارش خود برای بررسی خدمات پلتفرم دیجیتال، این نگرانی را مطرح کرد که گسترش پلتفرم‌ها خطر درگیر شدن آن‌ها با رفتار‌های مضر مانند جمع‌آوری داده‌های تهاجمی و اقداماتی که مشتریان را محدود می‌کند، افزایش داده است.

«جینا کاس گوتلیب»، رئیس کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا گفت: اصلاحات پیشنهادی ما شامل فراخوانی برای حمایت از مصرف‌کننده هدفمند و کد‌های خدماتی خاص برای جلوگیری از رفتار ضدرقابتی توسط پلتفرم‌های دیجیتالی خاص است.

کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا یافته‌های خاصی در مورد رفتار ضدرقابتی نکرده است، اما می‌گوید پلتفرم‌های دیجیتال با قدرت بازار قابل توجهی می‌توانند از شیوه‌هایی مانند بسته‌بندی محصولات و تنظیمات پیش‌نصب و پیش‌فرض برای محدود کردن انتخاب مشتری یا جلوگیری از نوآوری از رقبا استفاده کنند. پنج پلتفرم دیجیتال فوق بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

از نظر شیوه‌های جمع‌آوری داده‌ها، کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا دریافت که این ارائه‌دهندگان از طریق گسترش دسترسی به داده‌های مصرف‌کننده غنی هستند. اما این مشخص نیست که آیا داده‌های جمع‌آوری‌شده از آن‌چه برای عملکرد دستگاه یا بهبود محصول لازم است، بیشتر است یا خیر.

رگولاتور همچنین تعهدات اجباری جدیدی را برای تمام پلتفرم‌های دیجیتال برای رسیدگی به کلاهبرداری‌ها، برنامه‌های مضر، بررسی‌های جعلی از جمله الزامات اطلاعیه و تأیید قوی‌تر کاربران تجاری و بررسی‌ها پیشنهاد کرده است.

کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا گفت: باید اطمینان حاصل شود که قوانین رقابت برای پاسخگویی به چالش‌های بالقوه ناشی از فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی و واقعیت مجازی مناسب هستند.

در اوایل سال جاری، کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا گفت که اکوسیستم ارائه دهندگان خدمات پلتفرم دیجیتال کشور را که به سرعت در حال تکامل است، به‌عنوان بخشی از یک تحقیق پنج ساله در این بخش بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر