صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در گفت‌وگو با آنا خبر داد؛

ثبت ساختمان‌های ناایمن استان تهران در سامانه «من تاک»

یزدی‌مهر گفت: جامعه هدف ما در ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن مردم هستند و امیدواریم همراه خوبی در ثبت ساختمان‌های ناایمن در سامانه «من تاک» داشته باشند.
کد خبر : 880328

گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نفیسه اسماعیلی، حامد یزدی‌مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: در ساختار قانونی ساختمان ناایمن به ساختمانی گفته می‌شود که از حساسیت خاصی برخوردار باشد و تعداد افرادی که در آن زندگی می‌کنند و یا در این قبیل ساختمان‌ها تردد دارند، جمعیت کثیری را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان مدیریت و پیشگیری از بحران در استان و شهر تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشگام، موضوع رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن و گودهای پر خطر را در دستور کار خود قرار داده و در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای هم با دستگاه‌های ذی‌ربط به امضا رسیده است.

مدیرکل بحران استان تهران همچنین خاطرنشان کرد: ما از دو منظر به ایمنی ساختمان‌های مختلف رسیدگی می‌کنیم؛ یکی موضوع اطفاء و اعلام حریق در ساختمان‌ها که موضوع اساسی و قابل توجهی است و موضوع بعدی هم مربوط به مسئله سازه‌ای ساختمان‌های ناایمن است.

یزدی‌مهر در ادامه تأکید کرد: موضوع سازه‌ای ساختمان‌های ناایمن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و روش‌های فنی و متفاوتی دارد و از جمله می‌توان به گمانه‌زنی‌ها و برداشت از ساختمان که در دستور کار قرار گرفته است، اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران با تولی‌گری سازمان مدیریت و پیشگیری از بحران اقدامات خوب، بسیار مؤثر و قابل تحسینی را درباره ساختمان‌های ناایمن انجام داده‌ است، اضافه کرد: استانداری تهران هم در ۱۵ شهرستان دیگر این استان، کار شناسایی و رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران تأکید کرد: شهرداری‌های شهرستان‌های استان تهران، ملزم هستند که در سامانه خوبی که تحت عنوان «من تاک» از طرف استانداری تهران راه‌اندازی شده است، ساختمان‌ها و میزان خطرپذیری آن‌ها را در این سامانه ثبت کنند.

یزدی‌مهر همچنین یادآور شد: با راه‌اندازی سامانه «من تاک» ما در حال حاضر در حال شناسایی و پایش اولیه ساختمان‌های ناایمن در شهرستان‌های استان تهران هستیم و مراحل شناسایی اولیه تقریباً انجام شده است و بعد از شناخت کامل برای ایمن‌سازی ساختمان‌هایی که شناسایی شده‌اند، اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن از دو منظر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این اقدام تکلیف قانونی همه دستگاه‌های مسئول است و همه باید از آن تبعیت کنند و دادستانی هم به این موضوع به طور جدی ورود پیدا کرده است.

مدیرکل بحران استان تهران تصریح کرد: انتظار ما این است که مردم در طرح «من تاک» همکاری و همراهی لازم را با ما داشته باشند تا جمعیت مخاطب و هدف که خود مردم هستند، خدای ناکرده، از ساختمان‌های ناایمن آسیبی نبینند.

انتهای پیام/

ارسال نظر