برندسازی برای کسبوکارها ضرورتی اجتنابناپذیر است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر رحیمپور،عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در کارگاه برندسازی فرش دستباف خراسان شمالی که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: برندسازی مفهومی حیاتی برای کسبوکارهای امروز بوده و رمز بقا و توسعه آنها محسوب میشود بهطوری که داشتن استراتژی برند برای کسبوکارها ضرورتی اجتنابناپذیر است؛ زیرا در دنیای رقابتی امروز دیگر نمیتوان به راحتی متمایز و دیده شد و یا در میان انبوه کالاها به سهولت در سبد خرید مصرفکنندگان قرار گرفت.
وی با بیان تشریح برندهای خارجی و داخلی که دارای قدرت تمایز در ذهن مصرفکنندگان هستند؛ افزود: مصرفکنندگان محصولاتی را برمیگزینند که از قدرت تمایز در ادراک و تصویر ذهنی آنها بهرهمند باشند و بیشترین ارزش را به مصرفکنندگان انتقال دهند.
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با بیان رویکرد آسیب شناسانه برندسازی در کشور عنوان کرد: کسبوکارها در کشور آنچنان که شایسته و بایسته بوده به رویکرد برندسازی نپرداختهاند که این خود دلایل متعددی دارد ازجمله اینکه مدیران کسبوکارها درک درستی از مفهوم برند نداشته و اغلب آن را مترادف با تبلیغات میدانند و یا به غلط برندسازی را امری صرفاً لوکس و فانتزی برای کالاهای تجملی میدانند که این برداشتهای نادرست موجب غفلت از برندسازی و فواید بیشمار آن شده است.
رحیمپور بیان کرد: در رویکرد استراتژی برند برای کسبوکار ارزشها و هنجارهای اصلی آن بهعنوان هویت و جوهره برند تعریف میشود و درباره فرش خراسان شمالی با توجه به ارزشها و هنجارهای فرهنگی و بومی استان باید با شناخت کامل از توانمندیها نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدهای محیطی صنعت فرش مجموعهای از ارزشهای پایدار را برای برند فرش دستباف این استان تعریف شود بهگونهای که کاملاً متمایز و مختص به خود این استان باشد
وی تأکید کرد: در گام بعد برای برند فرش دستباف این استان باید چشمانداز مطلوبی را در نظر گرفت و با رویکرد استراتژیک در راستای رسیدن به آن اقدام کنیم که در این مرحله شناخت و کشف ظرفیتها و توانمندیها بسیار مهم است.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: تنوع قومی و فرهنگی، طبیعت متنوع و زیبا و روحیه شاد مردمان این استان باید در جوهره برند فرش دستباف در نظر گرفته شود؛ بهعنوان نمونه در طراحی و رنگ فرش بهطور کلی داشتن استراتژی برند برای فرش دستباف چارچوب تصمیمگیری درست متناسب با ارزشها و فرهنگ را فراهم کرده و از اتلاف منابع و گزیده کاری جلوگیری شده و بهطور مؤثری توانمندیها، ظرفیتها و منابع انسانی فرش دستباف استان خراسان شمالی را در جهت درست هدایت و هماهنگ میکند.
انتهای پیام/