صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۱ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد زمینه حمایت از نخبگان در دستگاه‌ها

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: در لایه استفاده از نخبگان باید زمینه‌هایی را با حمایت و همراهی دستگاه‌ها فراهم کنیم تا تقسیم کار ملی تحقق پیدا کند.
کد خبر : 879016

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید سلمان سیدافقهی، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در نشستی عنوان کرد: مهم‌ترین تمرکز در دور جدید نخبگان این است که نخبگان در کشور احساس مفید بودن کنند.

وی گفت: در طرح تحول، مبنا این است که جایگاه بنیاد که جایگاه تنظیم گری نظارت و ارزیابی بوده، احیاء شود و در برش نخبگانی طبق سند راهبردی نخبگان موضوعات تصویب شود. این کار بدون تایید رئيس جمهور امکان پذیر نیست اما رئیس جمهوری بر این موضوع تاکید و در هر دستگاه اجرایی یک نخبه در کنار مدیران حضور دارد.

وی اضافه کرد: در لایه استفاده از نخبگان باید زمینه‌هایی را با حمایت و همراهی دستگاه‌ها فراهم کنیم تا تقسیم کار ملی تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: در بخش تربیت نخبگان و رشد و شکوفایی استعدادها تلاش کردیم سیری را برای نخبگان در نظر بگیریم. در دوره‌های قبلی برنامه‌هایی بود که پراکنده بودند و یک سیر را در نظر نمی گرفتند و طرح ها به صورت پراکنده انجام می شد و خاتمه می‌یافت و طی آن، به فعلیت رسیدن نخبه محقق نمی‌شد؛ بنابراین، مسیر نخبگی تعریف شد تا دانشجویان به وسیله استاد راهبر که استادان برجسته هستند در یک مسیر نخبگی و نقشه راهی که برای آنها طراحی شده بود حرکت کنند.

سیدافقهی با بیان این که بنیاد در گذشته عمدتا بر دانشجویان متمرکز بود و‌ کاری با استادان نداشت و در لایه استادان طرح مدونی موجود نبود، اظهار داشت: بحث مساله محوری و‌ نقش‌آفرین کردن استادان در حل مسائل کشور و نخبه پروری مورد توجه دوره جدید است و یک طرح با مشارکت خود استاد تعریف می شود و ناظر به آیین نامه ارتقا است. برای استاد نقشه راه تعالی بنا به پیشنهاد خود استاد تعریف می‌شود و برای یک دوره چهارساله اجرا خواهد شد و‌ استادان مسیر نخبگی خود را طی کنند پس از چهار سال نیز این روند و‌ عملکرد استاد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر