صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدارس سما در نظام آموزشی جدید کد هویتی دریافت می‌کنند

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بسترسازی آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان با تأکید بر توجه به نیاز‌های زمانی و مکانی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی گفت: از شاخصه‌های تربیت شدگان مکتب اسلامی، هویت مداری از اصلی‌ترین ارکان تربیتی است که باید به آن توجه ویژه شود.
کد خبر : 878902

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی نادی، معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست با مسئولان دانشکده علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، مدیران و معلمان مدارس سما این دانشگاه که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و معاونان برگزار شد بر حساسیت امر پرورش و تربیت استاندارد و اسلامی از پیش دبستانی تا تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تأکید کرد.

وی عنوان کرد: جریان دانشی دانشگاه‌ها از علم محوری به سمت و سوی دانشگاه موضوعی و مسئله محوری پیش می‌رود و هدف و بسترسازی آموزش و تربیت دانشکده‌های علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما نیز که استخراج و شناسایی مدل‌ها و الگو‌های تربیتی اسلامی است دراین راستا می‌باشد، که با توجه به نیاز‌های زمانی و مکانی نظام تعلیم و تربیت اسلامی از قبل از تولد تا مرگ انسان تدوین شده و دانش آموختگان و تربیت شدگان با این روش و مکتب اسلامی دارای کد هویتی می‌باشند که ویژگی‌ها و شاخص‌های اسلامی مثبت و تاثیرگذار قابل تاملی بهمراه تعامل با جامعه را در بالاترین سطح خود دارا هستند.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه؛ برای داشتن الگوی دقیق و منسجم در اداره مدارس، مدیران و معلمان را از میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی یا اساتید هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و مهارتی انتخاب، مصاحبه و گزینش می‌نماییم و سپس در محیط عرصه مدارس مشغول به خدمت می‌کنیم، اضافه کرد: در این طرح از مدرسین و مدیران بازنشسته مجرب و با سابقه در جایگاه پیشکسوتان یا ناظرین آموزشی جهت مشاوره و بالا بردن کیفیت آموزشی و مهارتی بهره‌مند خواهیم شد.

این استاد مدیریت آموزشی دانشگاه، به تشریح خروجی فارغ التحصیلان دانشکده تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: قسمت اعظم مهارت آموزشی با حضور در محیط مدارس است که کار بینی و کارورزی بخش مهمی از آن می‌باشد و در این راستا کیفی‌سازی پژوهش کاربردی دانشجویان برای ورود به عرصه تعلیم و تربیت بسیار مهم است.

 نادی با تاکید بر تکنولوژی‌های نوین علمی و پژوهشی و الگو سازی تربیتی در محیط مدارس افزود: محیط مدارس موجبات ظهور ایده‌های نو و راهکار‌های به روز علمی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین علمی و فناوری و پژوهشی را فراهم می‌کند که آموزش حرفه‌ای و الگوسازی تربیتی در کنار کاهش هزینه‌ها و سرریز دانش در مدارس و دانشگاه می‌تواند موجبات شکوفایی را در این عرصه مهم و حیاتی رقم بزند.

وی همچنین اضافه کرد: از آنجایی که ایده‌های خوب و کارآمد نباید محبوس بمانند تا در عرصه مدارس، روش‌های نوین آموزش و پرورش اسلامی با هدف ادغام مدرسه و دانشگاه با الگو‌های اسلامی جهت رشد و توسعه همه جانبه در جامعه محقق و پیاده سازی شود، گفت: استفاده از اساتید هئیت علمی دانشکده مهارتی و تربیتی در مدارس، بدون شک تحولی در پیوند مدارس و دانشگاه با ایجاد تعامل مشترک و پیاده سازی الگو‌های نوین علمی را رقم می‌زند که با بهره گیری از آموزش و تربیت اسلامی می‌تواند رشد و توسعه همه جانبه را در عرصه مدارس و دانشگاه فراهم سازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در ابتدای این نشست با اشاره به کسب عناوین برترملی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در سال‌های اخیر گفت: مجموعه دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیش از ۲۸ هزار دانشجو پیشرو در بحث تعلیم و تربیت در استان است که با راه اندازی دانشکده تعلیم و تربیت در واحد بندرعباس و همکاری با مدارس سما شاهد تربیت دانش آموزان با الگوبرداری از مدل‌های رایج قرآنی و احادیث نبوی خواهیم بود.

محمد حسین رنجبر؛ نیل به اهداف خطیر تربیتی را برای توسعه و اقتدار کشور ضروری خواند و گفت: برای رسیدن به این اهداف می‌بایستی از تمام ظرفیت‌های موجود به طور اساسی با جدیت استفاده شود و این مهم جز با همکاری جهادی جهت کیفیت بخشی زنجیره آموزشی میان نیرو‌های آموزشی و تربیتی در مدارس سما و دانشکده مهارتی تربیتی در دانشگاه امکان‌پذیر نمی‌باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با ایجاد تعامل بیشتر در راستای تشکیل دانشکده‌های موضوعی و در کنار آن توسعه مدارس سما بر اساس آموزه‌های دینی، بتوانیم رشد و توسعه کشور را فراهم سازیم.

این نشست که با غبارروبی و ادای احترام به مقام شامخ شهدا از گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد بندرعباس با قرائت فاتحه و صلوات آغاز شده بود با ارائه راهکار‌های پیشنهادی در کنار مسائل و ایده‌های نوین توسط مسئولان دانشگاه و همچنین دانشکده علوم تربیتی و مهارتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و با بازدید دکتر محمد علی نادی خوراسگانی، معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت همراه از دانشکده‌های دانشگاه آزاد بندرعباس و همچنین با افتتاح دبستان پسرانه شماره ۲ سما، دبیرستان پسرانه و دخترانه سما این دانشگاه به پایان رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر