صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر کل تشکل اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت پرهیز از ساده‌انگاری برای آشنایی جامعه دانشگاهی با پیچیدگی‌های مسائل

مدیر کل تشکل اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه معتقدیم همه مسائل قابل حل است، گفت: باید از ساده‌انگاری پرهیز کنیم تا جامعه دانشگاهی با پیچیدگی‌های مسائل آشنا شود.
کد خبر : 877755

سید حمید مهدیون، مدیر کل تشکل اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی درباره  رویداد ملی مشق امید عرضه و نقد دیدگاه‌های تشکلی در حل مسائل به خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت:  این رویداد در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار با شرکت تیم‌های دانشجویی و استادی از تشکل‌های اسلامی واحد‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای اولین بار بیش از ۵۰۰ تیم در رویداد ملی مشق امید شرکت کردند، اظهار کرد: مسائل مختلف اعم از مسائل منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی توسط تیم‌ها احصا و ابعاد مختلف مسائل مطرح می‌شود.

نقش‌آفرینی بی‌بدیل ۶ هزار و ۴۰۰ تیم دانشجویی در رویداد مشق امید

مدیر کل تشکل اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی از ورود ۶۵ تیم دانشجویی به مرحله کشوری خبر داد و تصریح کرد: این تیم‌ها در مرحله کشوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

مهدیون با بیان اینکه ۶ هزار و ۴۰۰ تیم از نهاد‌های دانشجویی و استادی در رویداد مشق امید ۱۴۰۲ با نقش‌آفرینی بی‌بدیل شرکت کردند، عنوان کرد: از این تعداد ۴ هزار و ۷۰۰ تیم دانشجویی هستند.

به گفته وی، تیم‌های شرکت‌کننده از سه تا پنج نفر تشکیل شده است و همه تیم‌های حاضر در رویداد مشاوره و استاد دارند؛ در واقع ۴ هزار و ۷۰۰ استاد و مشاور در این رویداد خدمات ارائه می‌دهند و به عنوان استاد مشاوره مشق امید با تیم‌ها همکاری می‌کنند.

مدیر کل تشکل اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تیم‌های دانشجویی مسائل را بعد از کشف و تشخیص به استادان مشاوره مشق امید خود ارائه می‌دهند و درنهایت پروپوزالی خاص برای مسائل نوشته می‌شود تا یک کار علمی دقیق شکل بگیرد.

مهدیون با بیان اینکه تیم‌های داوری در همه استان‌ها تشکیل شده است، اظهار کرد: بعضی از پروپوزال‌ها در استان‌ها و واحد‌ها بیش از ۸ بار تحلیل می‌شوند و تیم‌های داوری به ارزیابی کاربری‌ها، پروپوزال‌ها و طراحی تیم‌های شرکت‌کننده می‌پردازند تا درنهایت منتخبان استانی در مرحله کشوری مشخص شوند.

به گفته وی، مرحله کشوری بخش دانشجویی رویداد ملی مشق امید برای حفظ کیفیت برگزاری رویداد، ارائه خدمات به دانشجویان و تفاوت فعالیت تخصصی بخش دانشجویی و استادی با یکدیگر از ۲۲ تا ۲۴ آبان به‌صورت جداگانه برگزار می‌شود.

برگزاری رویداد ملی مشق امید با شعار پرهیز از ساده‌انگاری و حل مسائل اجتماعی

مدیر کل تشکل اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهداف اصلی دومین رویداد ملی مشق امید، تصریح کرد: این رویداد ملی با شعار پرهیز از ساده‌انگاری در فهم و حل مسائل اجتماعی برگزار می‌شود و مشقی است که در نهایت به امید و کشف راه‌حل منجر می‌شود.

مهدیون با بیان اینکه معتقدیم همه مسائل قابل حل است، عنوان کرد: باید از ساده‌انگاری پرهیز کنیم تا جامعه دانشگاهی با پیچیدگی‌های مسائل آشنا شود.

وی ادامه داد: بسیاری از مسائل وابسته هستند و حل آن‌ها در گرو حل مسائل دیگر است. در این رویداد قصد داریم با پیچیدگی‌ها آشنا شویم و اگر به حل مسئله منجر شود، بسیار مطلوب خواهد بود.

مدیر کل تشکل اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هیئت داوران در مرحله کشوری از استادان تخصصی مرتبط با حل مسائل انتخاب شدند، یادآور شد: همچنین یک استاد به‌عنوان صاحب حل‌مسئله از ارگان‌ها، نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها حضور دارند تا ارتباط مدنظر ایجاد شود.

به گفته مهدیون، این رویداد همه مسائل اعم‌از مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، محیط زیست، آب و… را شامل می‌شود.

راه‌اندازی کارگاه‌های حل مسئله برای آشنایی جامعه دانشگاهی با پیچیدگی‌ها

وی افزود: هر تیمی بر اساس شاخص‌های خود اولویت‌هایی را قائل می‌شود. برای مثال، تیم‌ها چندین مسئله را پیشنهاد می‌کنند و با همکاری استاد مشاوره مشق امید به نتیجه نهایی می‌رسند که کدام مسئله از اولویت بیشتری برخوردار است.

مدیر کل تشکل اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رویداد ملی مشق امید یک رویداد علمی و فکری به‌شمار می‌آید، عنوان کرد: امسال نقاط قوت بسیار خوبی را در این رویداد شاهد بودیم.

مهدیون از شکل‌گیری کارگاه‌های حل مسئله در همه استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: در همه استان‌ها این کارگاه‌های حل مسئله، آشنایی با پیچیدگی‌های مسائل و راه‌حل‌های برطرف‌سازی برگزار شده است و همچنین سطح کشوری کارگاه‌های آموزشی ویژه عوامل اجرایی رویداد را نیز برگزار کردیم.

به گفته وی، کارگاه‌های تخصصی حل مسئه نیز برای نخبگان به مدت دو روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌مرکز برگزار می‌شود.

مدیر کل تشکل اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حمایت‌های مؤثر از سوی دکتر طهرانچی و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: کمیته علمی، اجرایی و دبیرخانه رویداد ملی مشق امید در همه استان‌ها طبق آیین‌نامه وجود داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر