صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چند درصد دانشجویان از هوش مصنوعی کمک می‌گیرند؟

همه‌گیری کرونا مسیر آموزشی بسیاری از دانشجویان را دستخوش تغییر کرد تا آنجا که آن‌ها برای پر کردن خلائی که در فرایند یادگیری‌شان به وجود آمده، به استفاده از هوش مصنوعی روی آورده‌اند.
کد خبر : 877304

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از زد دی نت، شیوع کرونا در جهان تأثیر شدیدی بر وضعیت دانشجویان داشت و در مواجهه با وقفه‌های تحصیلی ناشی از همه‌گیری، آن‌ها را وادار کرد که به شیوه‌های جدید یادگیری خو بگیرند.

در عین حال، این روند به ایجاد شرایطی منجر شد که ما آن را فقدان یادگیری ناشی از همه‌گیری می‌نامیم. برای پر کردن همین خلاء بود که دانشجویان به استفاده از ابزار‌های جدید ازجمله هوش مصنوعی مولد روی آورده‌اند.

انتشارات «مک‌گرو هیل» (McGraw) که یکی از سه ناشر آموزشی بزرگ دنیاست، نظرسنجی را با مشارکت ۵۰۰ دانشجوی مقطع لیسانس و ۲۰۰ مدرس کالج انجام داده تا بفهمد تازه‌ترین سبک‌های رواج یافته در دوره تحصیلات عالی چه تأثیری بر عادت‌ها، سلامت روان و سایر مسائل مرتبط با دانشجو داشته است.

نتیجه حاصل از این مطالعه نشان داد که یک نفر از هر پنج دانشجو برای کنار آمدن با کاستی‌های یادگیری و پر کردن خلاء ناشی از آن، به ابزار‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی روی آورده است.

چهار نفر از هر پنج دانشجو هم می‌گویند که از شبکه‌های اجتماعی یا چت جی‌پی‌تی برای مطالعه و پیدا کردن محتوای مرتبط با کلاس‌هایشان استفاده کرده‌اند.

به طور خاص، در مورد استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی، ۳۵ درصد دانشجویانی که در این نظرسنجی مشارکت داشتند، می‌گویند که در بازه زمانی یک سال گذشته، از چت جی‌پی‌تی یا نمونه‌ای مشابه استفاده کرده‌اند.

همچنین طبق این نظرسنجی، به‌رغم خطراتی مثل تقلب، ارائه اطلاعات نادرست و عدم  دقت کافی، حس کلی که نسبت به استفاده از هوش مصنوعی مولد وجود دارد، مثبت ارزیابی می‌شود.

اکثر دانشجویان (۶۲ درصد) و مربیان (۵۸ درصد) اتفاق نظر دارند که در بلندمدت، هوش مصنوعی بیش از آنکه تبعات منفی داشته باشد، به بهبود روند یادگیری منجر می‌شود.

از این گذشته، این مطالعه نشان داد، ابزار‌های هوش مصنوعی که از محتوای ارتقا داده‌شده و مورد تأیید منابع موثق استفاده می‌کنند، موجب می‌شوند که هم دانشجویان (۳۹ درصد) و هم مربیان (۴۶ درصد) با خوش‌بینی و خیال راحت از آن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر