صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵

آخرین وضع تکمیل آزادراه تهران-شمال/ قرارگاه خاتم الانبیاء هنوز رسما برای ورود به پروژه درخواست نداده است

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها از تغییر مسیر کریدور قطعه دو آزادراه تهران- شمال خبر داد و گفت: مسیر این قطعه از منطقه حفاظت شده خارج شد.
کد خبر : 87702

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، حسین میرشفیع با بیان اینکه هنوز تکلیف آزاد راه تهران- شمال برای واگذاری به پیمانکار داخلی و یا خارجی مشخص نشده است، اظهار کرد: تنها مذاکرات مقدماتی انجام شده و هیچ قراردادی به امضا نرسیده است و ابتدا باید مطالعاتی انجام شود و پس از انجام این مطالعات پیشنهادهایی ردو بدل خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه هنوز تفاهمی درباره آزادراه تهران- شمال با کره‌ای‌ها یا شرکت دیگری اجرایی نشده است، ادامه داد: هم در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و هم در بنیاد مستضعفان پیگیری‌های جدی در حال انجام است و به زودی خبرهای خوبی از قطعات باقی مانده آزادراه تهران- شمال خواهیم شنید.


معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: انتخاب اینکه چه شرکت‌هایی وارد آزاراه تهران- شمال شود با بنیاد مستضعفان است و شرکت ساخت این تصمیم‌گیری‌ها را به تصویب می‌رساند.


میرشفیع با تاکید بر اینکه اکنون قطعات دو و سه آزاد راه تهران- شمال فعال هستند، افزود: در جلسه چند روز گذشته کریدور قطعه دو تصویب و تصمیم خوبی برای این کریدور گرفته شد مبنی بر اینکه ملاحظات محیطی رعایت شود بنابراین این قطعه از منطقه حفاظت شده خارج شد.


وی ادامه داد: کریدوری که از قبل پیشنهاد داده شده بود از قسمت شرقی رودخانه کرج عبور می کرد که در منطقه حفاظت شده قرار داشت؛ در جلسه گذشته این موضوع را رفع کردیم و مسیر اصلاح شد و اکنون بیش‌تر این کریدور در مسیر غربی رودخانه طراحی شده است.


معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: نهایتا این که هزینه تمام شده پروژه کاهش پیدا می‌کند البته هرچند طول مسیر تغییری نخواهد داشت اما طول تونل‌ها به شدت کاهش می‌یابد.


میرشفیع با بیان اینکه در منطقه سه هم هنوز مطالعات ابتدایی در حال انجام است، اظهار کرد:در مرحله اول باید اقدامات مطالعاتی برای مناطق دو و سه این آزاد راه تکمیل شود و پس از اینکه تائیدیه‌های لازم از سوی دستگاه‌های متعدد اخذ شد، می‌توانیم وارد مرحله انتخاب پیمانکار شویم.


وی همچنین درباره پیشنهاد قرارگاه خاتم الانبیا برای ساخت آزاد راه تهران- شمال با تامین مالی ۴۰ درصدی بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای ورود به پروژه آزادراه تهران-شمال هنوز به صورت رسمی اعلام آمادگی نکرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر