صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیرفرهنگ:

امروز بخشی از بازی‌ها گره‌گشای مسائل مهم اجتماعی است

هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران با معرفی برگزیدگان خود در دو بخش بازی‌های موبایلی ایرانی و مسابقات فیفا ۲۳ به کار خود پایان داد.
کد خبر : 876883

به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به دلیل حضور در سفر به استان کردستان به صورت برخط در آیین پایانی این رویداد شرکت کرد، در سخنانی گفت: روزی که جلسات آغاز این لیگ را برگزار می‌کردیم، هدف گذاری ما بر عدد ۱ میلیون نفر بود و امروز ۱و نیم میلیون از فرزندان ما در این لیگ شرکت کرده‌اند 

محمدمهدی اسماعیلی برگزاری این دوره از لیگ تجربه بسیار خوبی بود. این لیگ مختص بازی‌سازان ایران بود و این اتفاق بسیار خوب است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: امروز بخش مهمی از بازی‌ها راهی برای گره‌گشایی از مسائل مهم اجتماعی است.

وی گفت: آخرین آمار در پیمایش‌ها نشان می‌دهد ۳۴ میلیون ایرانی بازیکن هستند و میانگین سنی ۲۳ سال است و از این عدد ۴ میلیون بازیکن حرفه‌ای داریم که هفته‌ای بیش از ۲۱ ساعت بازی می‌کنند و این نشان می‌دهد بازی بخش مهمی در زندگی افراد است که باید با نگاه فرصت به این ماجرا نگاه کرد و از آن استفاده کرد.

محمدامین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در سخنان گفت: جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در این دوره با همکاری ادارات کل ارشاد استان‌ها برگزار شد و با همراهی آن‌ها توانستیم این مسابقات را در ۱۴ استان کشور به صورت حضوری برگزار کنیم. این مسابقات سال گذشته در ۵ استان برگزار شده بود. تلاش ما این است که در سال آینده این مسابقات را به صورت حضوری در کل استان‌های کشور برگزار کنیم. 

وی افزود: در بخش بازی‌های موبایلی ایرانی نیز سال گذشته ۴ شرکت بازی‌ساز ایرانی برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کردند، اما در این دوره مسابقات با حضور ۱۵ شرکت بازی‌ساز ایرانی برگزار شد و یک میلیون و پانصد هزار نفر کاربر و گیمر در بخش بازی‌های موبایلی ایرانی از سراسر کشور در این رویداد شرکت کردند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره عونی الدوس، استریمر ۱۲ ساله ساکن غزه که به همراه خانواده‌اش در حملات هفته‌های اخیر رژیم اسرائیل به غزه به شهادت رسید، افزود: عونی الدوس که آرزوی هزارتایی شدن صفحه‌اش در شبکه‌های اجتماعی را داشت، بعد از شهادت مظلومانه‌اش ویدئو‌های منتشر شده در صفحه‌اش بسیار پرببینده شده و به یک میلیون نفر رسیده است. به قول شهید آوینی در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی‌شود. عونی الدوس هم با شهادتش به رازی دست پیدا کرد و حقیقتی را برای مردم عالم فاش کرد که از هر استریمی بالاتر بود.

سیدمحمد هاشمی، جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این مراسم حضور داشت نیز در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید عونی الدوس استریمر ۱۲ ساله فلسطینی ساکن غزه گفت: وجود ۳۲ میلیون بازیکن بازی‌های رایانه‌ای در کشور نشان می‌دهد که موضوع بازی در کنار سایر محصولات فرهنگی نظیر موسیقی و کتاب بیشتر مصرف فرهنگی را در جامعه دارد. از این رو برنامه‌ریزی برای این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با قدردانی از تلاش بازی‌سازان ایرانی در راستای تولید بازی‌های پرمخاطب و باکیفیت تصریح کرد: امروز بازی‌های ایرانی در سبد مصرف بسیاری از خانواده‌های ایرانی قرار گرفته و بخش قابل توجهی از بازار مصرف بازی‌های دیجیتال در کشور به بازی‌های ایرانی تولید داخل اختصاص پیدا کرده است. امیدواریم که در آینده شاهد رشد و رونمایی از بازی مختلف ایرانی در کشور باشیم و به سمت تولید بازی‌های پرمخاطب و جذاب حرکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر