صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۴ - ۱۲ آبان ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی خبر داد؛

رصد مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی با هم‌افزایی بیش از ۵۷۰ مرکز مطالعات و دفتر توسعه آموزش

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی از هم‌افزایی بیش از ۵۷۰ مرکز مطالعات و دفتر توسعه آموزش برای رصد و پایش مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
کد خبر : 876625

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حوریه محمدی در نشست دو روزه مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش دانشکده‌ها و بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ مرکز EDO در دانشکده‌ها و بیمارستان‌های آموزشی و حدود ۷۰ مرکز EDC در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود دارند، اظهار کرد: در این نشست جمعی از خبرگان حضور دارند تا با هم‌افزایی و استفاده از تجارب مشترک، ارائه مشاوره‌های فردی و تقویت تعاملات و شبکه‌سازی بتوانند به عنوان بازو‌های اجرایی در رصد، پایش و حل مشکلات دانشگاه‌ها مؤثر باشند.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی بیان کرد: بحث چارت سازمانی و نداشتن جایگاه قانونی، مهم‌ترین چالش مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش است که باعث کاهش انگیزه اعضای هیئت علمی شده است، بنابراین باید ساختار سازمانی این مراکز ساماندهی و شرح وظایف آن‌ها بازنگری شود.

وی بر حمایت و تقویت کمیته‌های دانشجویی در مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش، تأکید کرد و افزود: پیگیری بحث تشکیل کمیته دانشجویی، بررسی فرآیند‌های دانشجویی و تعامل دو سویه با دبیرخانه‌های تخصصی آموزشی و همچنین ایجاد کمیته تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین آموزشی از جمله برنامه‌های عملیاتی در دست اقدام است.

حوریه محمدی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در بحث داوری بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی و پانزدهمین جشنواره شهید مطهری از داوری فرآیند‌های دانش‌پژوهی جشنواره شهید مطهری سال ۱۴۰۳ خبر داد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر