صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه هیئت‌ وزیران؛

هزینه آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌ها اعلام شد

هیئت‌وزیران به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش‌وپرورش هزینه آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌ها را به تصویب رساند.
کد خبر : 875728

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هیئت‌وزیران به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش‌وپرورش هزینه آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌ها را به تصویب رساند.

در این تصویب‌نامه آمده است: درآمد‌های سازمان سنجش آموزش کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش‌وپرورش به‌حساب درآمدی مربوط نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و به‌مراتب در بخش درآمد‌های عمومی بودجه کل کشور منظور می‌‌شود.

همچنین، همه مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش‌وپرورش و دانشگاه آزاد اسلامی موظف‌اند در خصوص حوزه برگزاری آزمون با سازمان آموزش سنجش کشوری همکاری کنند.

گفتنی است: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چهارچوب قوانین و مقررات اقلام لازم در خصوص عدم تسری ماده (۴۷) قانون تأمین اجتماعی به دستگاه‌های تابع مرتبط با اجرای آزمون‌ها را به عمل آورد.

در این تصویب‌نامه آمده است ضوابط صیانتی و امنیتی برگزاری آزمون‌های موضوع این تصویب‌نامه توسط سازمان سنجش آموزش کشور، وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حسب مورد تا اعلام نتایج آزمون‌های مذکور به‌صورت یکسان انجام می‌پذیرد؛ و در ادامه، در صورت تائید نیاز‌های تجهیزاتی سازمان سنجش آموزش کشور توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور، تمهیدات لازم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور جهت اجازه اخذ تسهیلات بانکی به‌منظور خرید تجهیزات و ماشین‌آلات تخصصی مربوط باهدف ارتقای کیفی برگزاری و اجرای آزمون‌ها فراهم می‌شوند. بازپرداخت اقساط تسهیلات یادشده در طول برنامه هفتم توسعه از محل اعتبارات مصوب مربوط انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر