صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر آموزش و پرورش:

پشت تریبون مجلس می‌گفتند هزینه تربیت در مدارس دولتی بالاست!/ با چه رویی درباره کمبود معلم می‌گویید؟

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ هزار نفر به فرآیند آزمون استخدام آموزگاری اعتراض دارند، گفت: هر کس اعتراض دارد برگزیده‌ها را ببیند. آموزش و پرورش محل تأمین شغل برای بیکاران نیست که هر کسی بیکار مانده از آموزش و پرورش گله کند.
کد خبر : 874956

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی در جشن طلیعه‌داران تعلیم و تربیت که به منظور استقبال از نومعلمان آموزش و پرورش شهر تهران و با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مجلس و وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم برگزار شد، اظهار کرد: به‌عنوان معلمی که در انتخاب شما کوشیده است، امروز می‌خواهد پرده از برخی مسائل بی‌هیچ تعارفی بردارد. می‌خواهم برای شما درد دل کنم که برای انتخاب معلمان قیمتی چه مرارت‌هایی را تحمل کردم.
 
وی ادامه داد: می‌خواهم به شما بگویم برای انتخاب «معلمی» که گران‌سنگ‌ترین سرمایه کشور یعنی کودکان معصوم در دستان اوست؛ چه سختی‌ها کشیدم. می‌خواهم بگویم برای اینکه نشان دهم معلم محور تحول جامعه است و اگر او درست شود کشور درست می‌شود چه سختی‌ها کشیده‌ام. امروز نه برای رسانه‌ها؛ بلکه برای همکارام عزیزم سخن می‌گویم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۵۳۰ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزگاری شرکت کردند، افزود: از این بین حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در دو مرحله پذیرفته شدند و بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر به این فرآیند اعتراض دارند. هرکس اعتراض دارد برگزیده‌ها را ببیند. آموزش و پرورش محل تأمین شغل برای بیکاران نیست که هر کسی بیکار مانده از آموزش و پرورش گله کند.

صحرایی افزود: برای این ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر قیمتی‌ترین فارغ التحصیلان را برگزیده ایم، چون مهم‌ترین کار کشور را به آن‌ها می‌سپاریم. روزی که رئیس جمهوری من را برگزید به ایشان گفتم بنده معلم هستم، از سیاست می‌دانم، اما آن را نمی‌ورزم. میخواهم معلمی کنم.

وی درباره مسائل مربوط به کمبود معلم نیز توضیح داد: کسانی حقیقت ماجرا‌ها را نمی‌گویند. نمی‌گویند پچ‌پچ‌کنان در گوش رئیس جمهور وقت می‌گفتند ۳۰۰ هزار معلم در کشور اضافه است و امروز می‌گویند که‌ ای وای معلم نداریم. این دولت مظلومانه دنبال کشف استعداد‌ها برای معلمی است و کمبود معلم را مگر ما به وجود آوردیم؟ مگر این کمبود معلم یک ساله ایجاد شده که این دولت آن را یک ساله از بین ببرد؟

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با چه رویی رو به دوربین می‌شوند و می‌گویند کمبود معلم به دلیل ضعف مدیریت بوده است؟ مگر معلم‌ها یادشان رفته شما دم از مازاد بودن و زیادی بودنشان می‌زدید؟ معلمان فراموش می‌کنند آن دوران خسران را؟

صحرایی در بخش دیگر سخنان خود تأکید کرد: در آزمون دبیری و هنرآموزی ۳۳۰ هزار نفر برای جذب ۲۲ هزار نفر شرکت کردند. در اجرای این آزمون تأخیر شد. البته آموزش و پرورش در آن تأخیر تقصیر ندارد؛ اما بماند. ما بهترین‌ها را در این آزمون انتخاب کردیم. تأخیر در اعلام نتایج وجود داشت، اتقاق بدی بود، می‌پذیریم. یک ماه این معلمان به مدارس ملحق نشدند؛ اما جذب معلمی که قرار است ۳۰ سال به آموزش و پرورش خدمت کند؛ اگر یک ماه با تأخیر انجام شود می‌ارزد به اینکه من بعد‌ها دانش‌آموز را برای آنچه آموخته و نیاموخته قانع کنم.

وی تبیین کرد: ما تصمیم گرفتیم و عهد بستیم که بر وظیفه خود بکوشیم. افتخار بنده معلمی و نه وزیر بودن و نه یکی از اعضا کابینه بودن است. امروز معلمی شرافت وزارت و نه وزارت شرافت معلمی است؛ اما به خاطر نمایاندن حقیقت باید بگویم کسانی که چند سال پیاپی مجوز استخدام به آموزش و پرورش ندادند و معلمی وارد آموزش و پرورش نکردند و پشت تریبون مجلس گفتند هزینه تربیت در مدارس دولتی بالاست و باید مدارس غیردولتی را تقویت کنیم؛ امروز با چه رویی درباره کمبودی که پیش آمده سخن می‌گویند؟

انتهای پیام/

ارسال نظر