صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۰ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲
با حضور مسئولان انجام شد؛

رونمایی از دستگاه تنظیم‌کننده زمان و سرعت تمرینات ورزشی

دستگاه هشداردهنده صوتی وایرلس و تنظیم‌کننده زمان و سرعت برای تمرینات ورزشی سرعتی و استقامتی در مراسمی با حضور مسئولان رونمایی شد.
کد خبر : 874910

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،  دستگاه هشداردهنده صوتی وایرلس و تنظیم‌کننده زمان و سرعت برای تمرینات ورزشی سرعتی و استقامتی تولید رسول شرفی دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد این واحد دانشگاهی در مراسمی با حضور مسئولان رونمایی شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این جلسه اظهار کرد: این دستگاه برای اتوماسیون کردن کار‌های مربیگری در رشته‌های ورزشی رکوردی مانند اسکیت، دوومیدانی و دوچرخه‌سواری کاربرد دارد.

محمدرضا ولیلو با بیان اینکه این دستگاه توسط یکی از دانشجویان گروه تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی تولید شده، ادامه داد: مربی در این دستگاه با واردکردن اطلاعات ورزشکاران می‌تواند نتایج به دست آمده را مورد ارزیابی و مقایسه با سایر ورزشکاران قرار دهد و با توجه به نتیجه به دست آمده، بهترین و مناسب‌ترین برنامه تمرینی را برای ورزشکار طراحی و به‌وسیله سخت‌افزار دستگاه تمرینات را اجرایی کند.

وی عضوگیری و تفکیک اعضا با توجه به گروه‌های سنی، پردازش داده‌ها به‌صورت گروهی و تکی، آنالیز تمرینی در مسیر و مشابه‌ساز حریف تمرینی را از قابلیت‌های این دستگاه برشمرد و بیان کرد: نمونه تولید داخل این محصول تاکنون در رشته‌های ورزشی رکوردی وجود نداشته و این نخستین‌بار است که نمونه داخلی آن رونمایی و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه تسریع و تسهیل دسترسی به این دستگاه در فرایند آزمون‌ها و ارائه بازخورد به قهرمانان ورزشی را از نکات مثبت آن دانست و عنوان کرد: برنامه‌ریزی دقیق برای تقویت این دستگاه موجب عرضه آن در سطح بین‌الملل می‌شود.

ولیلو تولید این محصول را زمینه تحول در رشته‌های ورزشی رکوردی دانست و مطرح کرد: امروزه در بسیاری از باشگاه‌های ورزشی تکنولوژی به‌عنوان دستیار بسیاری از مربیان باعث افزایش سطح تمرینات و بهبود عملکرد ورزشی ورزشکاران شده و دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز به همین منظور با برنامه‌ریزی در حوزه تکنولوژی ورزشی، دستگاهی با این قابلیت تولید کرده است.

وی با اشاره به رسالت دانشگاه آزاد اسلامی در پرورش ایده‌های نیرو‌های خلاق در مراکز رشد اضافه کرد: جوانان و دانشجویان با برنامه‌ریزی‌های لازم و با حمایت استادان در رشته‌های مختلف در زمینه نوآوری و فعالیت در مراکز رشد و واحد‌های فناور اهتمام داشته باشند.

مراکز فعال در زمینه تبدیل ایده به عمل موجب پیشرفت تکنولوژی می‌شوند

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز گفت: مراکزی که در زمینه تبدیل ایده به عمل فعالیت می‌کنند، به توان‌افزایی و پیشرفت در حوزه تکنولوژی می‌انجامند.

سجاد بیرامی با اشاره به ظرفیت‌های زیرساختی به‌ویژه توان نیروی انسانی آذربایجان غربی در میزبانی رویداد‌های ورزشی مهم عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در حوزه دیپلماسی ورزشی از استان‌های پیش‌رو است.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر پژوهشی توسط این اداره کل در کشور تبیین کرد: مجری اغلب طرح‌های پژوهشی این اداره کل، استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه هستند.

بیرامی با اشاره به اعزام ۹ نفر از ورزشکاران آذربایجان غربی به بازی‌های آسیایی بیان کرد: تعداد هفت نفر از این ورزشکاران موفق به کسب مدال در مسابقات شدند که آمار قابل توجهی بوده و تعداد بسیاری از قهرمانان ورزش‌های مختلف در آذربایجان غربی نیز در دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر