صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سو‌ءاستفاده دانش‌آموزان از هوش مصنوعی/ بخش آموزش درخواست کمک کرد

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که نیمی از معلمان برای پیامد‌های ناشی از هوش مصنوعی آماده نیستند.
کد خبر : 874607

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ایندیا تی‌وی نیوز، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از معلمان(۴۹ درصد از آن‌ها) نسبت به تأثیر هوش مصنوعی احساس آمادگی نمی‌کنند و خواهان حمایت بیشتر برای توانمندسازی برای آماده‌ کردن دانش‌آموزان هستند.

این گزارش بر نیاز به حمایت دولت برای کمک به مدارس به منظور استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای انقلابی کردن آموزش تأکید می‌کند. توصیه‌هایی را نیز برای رهبران مدارس و رهبران مشاغل آموزشی ارائه می‌دهد تا استفاده از هوش مصنوعی را در مدارس تشویق کنند و منابع آموزشی با کیفیت بالا را در اولویت قرار دهند.

تا زمانی که سیستم آموزشی با عصر هوش مصنوعی سازگار نشود، دانش‌آموزان ممکن است در اجرای آن با نابرابری‌هایی مواجه شوند و خطر کسب مهارت‌های شناختی ضروری برای آینده را نداشته باشند که به‌طور قابل‌توجهی بر نتایج یادگیری تأثیر می‌گذارد.

«نایجل پورتوود»، مدیرعامل یک شرکت فناوری گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد که معلمان و دانش آموزان نسبت به نقش هوش مصنوعی در آموزش خوش‌بین هستند و ظرفیت آن را برای تأثیر مثبت بر یادگیری تشخیص می‌دهند. بااین‌حال، سؤالات بی‌پاسخ و خطرات بالقوه زیادی در ارتباط با این فناوری پیشرفته وجود دارد. 

این ناشر جهانی هشدار می‌دهد که بدون درنظرگرفتن خطرات و تأثیرات هوش مصنوعی یا راهنمایی روشن در مورد استفاده از آن، استاندارد‌های آموزش و یادگیری ممکن است در طول یک مرحله آزمایشی ضروری تحت تأثیر قرار گیرند.

این گزارش با مجموعه‌ای از تحقیقات و داده‌های یک نظرسنجی در کشور‌های مختلف ازجمله بریتانیا، هنگ‌کنگ، ژاپن، ایتالیا، استرالیا و امارات تکمیل شده است. یافته‌ها نشان می‌دهد که ۸۸ درصد معلم‌ها از داشتن بینش‌های مرتبط با هوش مصنوعی و تحقیقات جمع‌آوری شده در یک مکان سود می‌برند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از معلمان بریتانیایی معتقدند دانش‌آموزان اکنون از هوش مصنوعی در تکالیف مدرسه‌ استفاده می‌کنند، این رقم در سطح جهان به ۵۴ درصد می‌رسد. در مقابل، ۳۵ درصد از معلمان در بریتانیا و ۳۸ درصد از آن‌ها در سراسر جهان از ابزار‌های مبتنی بر یادگیری ماشین استفاده می‌کنند.

در این راستا، دولت‌های سراسر جهان برای گنجاندن آموزش در بحث‌های مربوط به آینده هوش مصنوعی و اتخاذ تدابیری برای اطمینان از اینکه معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند با خیال راحت از آن برای بهبود آموزش و یادگیری استفاده کنند، نیاز دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر