صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بیانیه استادان دانشگاه شریف در محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی

دانشگاه صنعتی شریف از جامعه جهانی خواستند تا برای پایان دادن به خشونت‌ها و قتل عام غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی اقدام کنند.
کد خبر : 874202

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تعدادی از استادان دانشگاه شریف در بیانیه‌ای با اشاره به وقایع اخیر فلسطین، از جامعه جهانی خواستند تا برای پایان دادن به خشونت‌ها و قتل عام غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: مأیوس‌کننده است ببینیم کشور‌های قدرتمند، رنج یک ملت را صرفاً به این دلیل که با منافع سیاسی آن‌ها همسو نیست، با ارائه کمک‌های نظامی، دیپلماتیک، صرف نظر کردن از مجازات و حمایت اقتصادی تأیید می‌کنند.

در این بیانیه عنوان شده است: برخلاف کسانی که به جنایات رژیم صهیونیستی توجهی نمی‌کنند یا حتی بدتر، به آن کمک و از آن‌ها حمایت می‌کنند، به صراحت آنها را محکوم کرده و پرداختن به موارد متعدد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین‌المللی مانند حمله به آمبولانس‌ها و بیمارستان‌ها، خبرنگاران، مدارس، کاروان‌های غیرنظامی و قطع دسترسی به غذا، سوخت، برق و آب و حمله به زیرساخت‌هایی مانند نیروگاه‌ها و اجبار مردم به انتخاب بین کشته شدن یا واگذاری زمین‌ها و خانه‌های خود را ضروری می‌دانیم.

در این بیانیه مطرح شده است: به‌عنوان شهروندان جامعه جهانی، خواستار پایان دادن به اشغال غیرقانونی، حمایت از حق بازگشت میلیون‌ها پناهنده فلسطینی سراسر جهان، برچیدن شهرک‌های غیرقانونی و به رسمیت شناختن کشور واحد فلسطینی متشکل از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان بومی همان منطقه باشیم تا کنار هم در آرامش و صلح زندگی کنند و مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دیوان بین‌المللی لاهه نیز موظف هستند پاسخگویی رژیم جعلی و فاسد صهیونیستی در قبال جنایاتش را برای اطمینان از تحقق عدالت به جریان بیندازند.

این بیانیه که به انگلیسی نوشته و منتشر شده، تاکنون به امضای بیش از ۸۰ استاد شریف رسیده و فرایند جمع‌آوری امضا ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر