صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۴۸ - ۱۸ مهر ۱۴۰۲

کمیته انضباطی قهرمان لیگ را تعیین می‌کند؟ / ابهامات عجیب در کسر امتیاز تیم‌ها بدون شفاف سازی

در صورت رسمی شدن رای کمیته انضباطی در مورد کسر یک امتیاز از پرسپولیس وضعیت صدر نشین جدول رده‌بندی لیگ برتر مبهم می شود.
کد خبر : 872429

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خبرها آمده است به خاطر مالیات گولسیانی یک امتیاز از پرسپولیس کسر شده که البته در این مورد حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد و همین طور در مورد نحوه اطلاع رسانی هم سوالات بی‌شماری برای اصحاب رسانه به وجود آمده است.

صرف نظر از این مسائل که در جای خود بسیار مهم است باید گفت این‌طور که از شواهد و قرائن بر می‌آید امسال قرار است قهرمان لیگ برتر را کمیته انضباطی تعیین کند. وقتی ۴ امتیاز از سپاهان کسر شد جدول لیگ کاملاً تغییر کرد و حالا هم پرسپولیس و استقلال در امتیاز ۱۲ برابر شده‌اند و عجیب اینکه گل‌های زده و خورده و تفاضل گل آن‌ها هم یکسان است.


نکته اصلی اینجاست که کسی به طور دقیق نمی‌داند کمیته انضباطی بر چه اساسی و با استناد به کدام قانون از تیم‌ها امتیاز کسر می‌کند؟ در ماجرای کسر امتیاز از سپاهان این‌طور عنوان شد که بابت هر بازی یک امتیاز از تیم اصفهانی کسر شده، اما حالا می‌بینیم که برای پرداخت کردن مالیات هم امتیاز کسر می‌کنند و خدا می‌داند دو فردای دیگر بر سر چه مسائلی از تیم‌ها امتیاز کسر خواهد شد.‌

ای کاش اولاً نحوه اطلاع رسانی خیلی بهتر و مناسب‌تر بود و در ثانی دقیقاً مفاد قانونی را برای افکار عمومی روشن می‌کردند که چرا مثلاً بابت پرداخت شدن مالیات یک بازیکن باید از یک تیم امتیاز کسر شود و زحمت همه بازیکنان نادیده گرفته شود؟ حتی در مورد کسر ۴ امتیاز از سپاهان هم حرف و حدیث‌ها و ابهامات بسیار زیادی وجود دارد که هنوز برای اذهان عمومی روشن نشده است.
در حال حاضر و در جدول رده‌بندی لیگ برتر کسر امتیاز شامل سه تیم پرسپولیس، سپاهان و شمس آذر قزوین شده و با ادامه این روند هیچ بعید نیست که از سایر تیم‌ها هم امتیاز یا امتیازاتی کسر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر