«بچه زرنگ» سه روزه یک و نیم میلیارد فروخت
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیهکنندگی حامد جعفری از پنجم مهر در سینماهای سراسر کشور روی پرده رفته و تا به امروز حدود ۳۰ هزار مخاطب داشته است.
این انیمیشن سینمایی تاکنون پرفروشترین و پرمخاطبترین افتتاحیه را در گیشه تاریخ سینمای ایران، نسبت به دیگر آثار پویانمایی در شروع اکران داشته است و طی سه روز توانست به رقمی حدود یک و نیم میلیارد تومان فروش برسد.
«بچه زرنگ» ماجرای پسر بچهای به نام محسن است که خود را ابرقهرمان میداند و راهی سفری پرماجرا برای نجات آخرین ببر ایرانی میشود.
این فیلم سیمرغ بلورین بهترین انیمیشن جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد و پخش آن را فیلمیران به عهده دارد.
این انیمیشن سینمایی محصول مشترک گروه هنرپویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و به همت نزدیک به ۲۵۰ نفر از هنرمندان جوان ایران ساخته شده است. همچنین بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی کارگردانان این اثر هستند. با آغاز اکران این اثر از پوستر رسمی آن که توسط میکائیل براتی طراحی شده است، رونمایی شد.
«بچهزرنگ» سومین فیلم «گروه هنرپویا» بعد از «فیلشاه» و «شاهزادهروم» است که هر ۲ پرمخاطبترین انیمیشنهای سینمای ایران تا امروز هستند.
سایر عوامل انیمیشن عبارتند از؛ مدیر دوبلاژ: سعید شیخزاده، صداپیشه ها: هومن حاجی عبداللهی، میرطاهر مظلومی، هدایت هاشمی، مینا قیاسپور، جواد پزشکیان، ژرژ پطروسی، مریم رادپور، تورج نصر، اردشیر منظم، مهسا عرفانی، ابراهیم شفیعی، نازنین یاری، علیرضا دیباج، متانت اسماعیلی و پویا فهیمی، تدوین: حسن ایوبی، موسیقی: امیر توسلی، نویسنده: علی رمضان، هادی محمدیان، طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، اصلاح رنگ: سامان مجد وفایی، مدیر کمپین تبلیغات و اطلاع رسانی: زینب فتحی، مدیر روابط عمومی: عطیه موذن، مدیر تبلیغات: ملیکا سادات راد، مدیر پخش: محسن غفاری.
انتهای پیام/