صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

توسعه سامانه «مولتی‌روتور» با قابلیت حمل محموله سنگین تا وزن ۲۵ کیلوگرم

محققان کشور موفق به توسعه انواع کلاس‌های سامانه «مولتی‌روتور» شدند و این سامانه قابلیت پرواز خودکار و حمل محموله سنگین تا وزن ۲۵ کیلوگرم دارد.
کد خبر : 869554

احمد سلیمانی، کارشناس تجاری‌سازی پژوهشگاه فضایی ایران از دستیابی به دانش فنی کلاس‌های سامانه مولتی روتور خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: توانمندی پژوهشگاه فضایی ایران در توسعه انواع کلاس‌های سامانه مولتی‌روتور یکی از بزرگترین دستاورد‌ها در این پژوهشگاه به‌شمار می‌رود.

به گفته سلیمانی، مولتی‌روتور کلاس سنگین (مدل دی ۲۵) با ۶ موتور و بیشینه وزن برخاست ۶۸ کیلوگرم و بیشینه سرعت ۱۴.۴ متر بر ثانیه در پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخته شده است.

سلیمانی با اشاره به کاربرد مولتی‌روتور کلاس سنگین، اظهار کرد: این سامانه قابلیت به‌کارگیری در انواع مأموریت‌های پایشی، نظارتی و تصویربرداری و امکان توسعه در زمینه‌های مختلف خدماتی و رفاهی دارد.

کارشناس تجاری‌سازی پژوهشگاه فضایی ایران مطرح کرد: این سامانه قابلیت پرواز خودکار و حمل محموله سنگین تا وزن ۲۵ کیلوگرم را با برد بیش از ۱۰ کیلومتر را دارد و انواع تست‌های کیفی، عملکردی و پروازی خود را با موفقیت گذرانده است.

وی با اشاره به مزایای رقابتی محصول، تصریح کرد: استفاده از سوخت و انرژی پاک، صرفه‌جویی در زمان با توجه به ترافیک‌های شهری، کنترل نظارتی بر اهداف با توجه به قدرت تصویربرداری از بالا، اشتغالزایی و امکان ارائه خدمات به کشور‌های همسایه از مزایای مهم این سامانه محسوب می‌شود.

به گفته سلیمانی، صنایع هوایی، صنایع کشاورزی، نیرو‌های نظامی و انتظامی، سازمان هلال‌احمر، بنادر و گمرکات، تمام شرکت‌ها و ارگان‌های خدماتی و مراکز درمانی و اورژانس از مشتریان بالقوه این سامانه هستند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر