صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تلاش بریتانیا برای ممنوعیت حضور مقامات چینی در اجلاس هوش مصنوعی

ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا، در حال بررسی ممنوعیت حضور مقامات چینی در نشست امنیت هوش مصنوعی در ماه نوامبر است.
کد خبر : 868438

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا در بحبوحه نگرانی فزاینده از جاسوسی گسترده پکن از دولت‌های غربی، در حال بررسی ممنوعیت حضور مقامات چینی در نیمی از نشست امنیت هوش مصنوعی خود در ماه نوامبر است.

خانه شماره خیابان داونینگ (دفتر نخست وزیر بریتانیا) قبلاً از چین برای حضور در این اجلاس که در اوایل نوامبر در پارک بلچلی برگزار می‌شود و قرار است رویکرد جامعه بین المللی به هوش مصنوعی را برای سال‌های آینده شکل دهد، دعوت کرده بود.

این دعوت در پی افشاگری‌های اخیر مبنی بر دستگیری یک پژوهشگر پارلمانی در اوایل سال جاری میلادی به اتهام جاسوسی برای چین، مورد انتقاد قرار گرفته است. منابع به گاردین گفته اند که مقامات چینی ممکن است تنها به دلیل نگرانی از فعالیت‌های جاسوسی خود اجازه شرکت در روز اول این نشست دو روزه را داشته باشند.

از دیگر رهبران جهان که انتظار می‌رود در این اجلاس شرکت کنند، می‌توان به امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اشاره کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قرار نیست در این مراسم شرکت کند و و به جای آن کامالا هریس، معاون او در این نشست حضور خواهد داشت.

یکی از افرادی که از این برنامه‌ها مطلع است، می‌گوید: ما همیشه می‌دانستیم که بایدن بعید است در این نشست شرکت کند، اما سؤالی که اکنون نخست وزیری بریتانیا باید تصمیم بگیرد این است که در مورد چینی‌ها چه باید بکند.

سخنگوی دولت می‌گوید: بریتانیا در نوامبر امسال میزبان اولین اجلاس بزرگ جهانی در مورد ایمنی هوش مصنوعی خواهد بود و کشور‌های کلیدی و همچنین شرکت‌ها و محققان برجسته و جامعه مدنی را گرد هم خواهد آورد تا اقدام بین المللی هدفمند و سریعی را در مورد توسعه ایمن و مسئولانه این فناوری انجام دهند.

سوناک در ماه ژوئن و در پی هشدار‌های برخی از افراد در رأس صنعت هوش مصنوعی اعلام کرد که این فناوری می‌تواند برای اطلاعات نادرست و کلاهبرداری مورد استفاده قرار گیرد و حتی می‌تواند تهدیدی برای آینده تمام بشریت باشد.

نخست وزیر بریتانیا، که مدرک ام‌بی‌ای را در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا به پایان رسانده و به خوبی با محافل فناوری ارتباط دارد، امیدوار است بریتانیا را در خط مقدم مقررات جهانی هوش مصنوعی قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر