صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر فناوری بریتانیا: حساب کودکان زیر ۱۳ سال در رسانه‌های اجتماعی مسدود شود

وزیر فناوری بریتانیا مدعی است شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در صورتی که حساب‌ کودکان زیر ۱۳ سال را مسدود نکنند با جریمه‌های هنگفتی مواجه شوند.
کد خبر : 866950

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، اگر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به افراد زیر ۱۳ سال دسترسی بدهند با جریمه‌های هنگفت مواجه می‌شوند.

«میشل دونلان»، وزیر فناوری بریتانیا در این باره می‌گوید: «لایحه امنیت آنلاین، تنظیم‌کننده ارتباطات بریتانیا را قادر می‌سازد که شرکت‌ها را تا ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی خود جریمه کند. شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در صورتی که حساب‌های افراد زیر ۱۳ سال را مسدود نکنند با جریمه‌های هنگفتی روبه‌رو شوند.»

دونلان این اظهارات را در آستانه لایحه ایمن آنلاین که مدت‌ها مورد انتظار بود، بیان کرد.

این وزیر فناوری گفت که او خواهان یک رویکرد تحمل صفر برای کودکانی است که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. زیرا در غیر این صورت تلفات روانی و عواقب آن برای این جوانان غیرقابل تصور است و با مشکل بزرگ‌تری در آینده مواجه شویم.»

بر اساس این لایحه، تنظیم‌کننده ارتباطات بریتانیا، این اختیار را خواهد داشت که شرکت‌ها را تا ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی خود را جریمه کند، در صورتی که چک‌های مؤثری برای اعمال محدودیت‌های سنی در شرایط و ضوابط خود لحاظ نکنند.

این ناظر همچنین می‌تواند روسای شرکت‌هایی را که دائماً وظایف خود را نقض می‌کنند با حداکثر مجازات تا دو سال حبس تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

این قانون پس از واکنش شدید برخی در صنعت فناوری بریتانیا که استدلال می‌کردند این قانون استفاده از رمزگذاری برای خصوصی نگه داشتن ارتباطات آنلاین را تضعیف می‌کند، با اصلاحات مکرر مواجه شده است.

دونلان گفت: «این لایحه که قرار است در ۱۹ اکتبر به تصویب مجلس برسد، به طور بالقوه جان جوانان را نجات خواهد داد. قوانین مندرج در شرایط و ضوابط شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر اجرا نمی‌شوند.»

متا که مالک فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ است، گفت که اقداماتی مانند تست‌های تایید سن ویدئویی را برای حذف افراد زیر ۱۳ سال از پلتفرم‌های خود معرفی کرده است.

اسنپ چت اعلام کرد که هر ماه اکانت‌ها را حذف کرده و تلاش‌ ده‌ها هزار فرد زیر ۱۳ سال را برای ثبت‌نمام، مسدود می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر