هوش مصنوعی از اطلاعات کاربران شبکه ایکس تغذیه میکند
به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از انگجت، ایلان ماسک تصمیم دارد، از دادههای بیومتریک کاربران بههمراه دیگر اطلاعات شخصی برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی استفاده کند.
این شبکه اجتماعی که تا چندی پیش به عنوان توییتر شناخته میشد، قصد دارد جمع آوری جزئیات بیومتریک، همراه با دادههای شغلی کاربران را آغاز کند.
بلومبرگ نیز در اوایل این هفته اعلام کرد سیاست حفظ حریم خصوصی شبکه اجتماعی ایکس که بهتازگی بهروز شده به کاربران این پلتفرم اطلاع داده که این پلتفرم دادههای بیومتریک و سابقه شغلی و تحصیلی آنها را جمعآوری خواهد کرد.
خط مشی حفظ حریم خصوصی به وضوح نشان میدهد که این شرکت قصد دارد از اطلاعات جمع آوری شده به همراه هر داده در دسترس عموم برای کمک به آموزش مدلهای یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی خود استفاده کند.
ایلان ماسک که این تغییر را تأیید کرده، گفته است: ممکن است اطلاعاتی که جمعآوری کردهایم و اطلاعات در دسترس عموم را برای کمک به آموزش مدلهای یادگیری ماشین یا هوش مصنوعی برای اهداف ذکر شده در این خطمشی به کار بگیریم، اما فقط اطلاعات در دسترس عموم جمعآوری میشود، و نه هر چیز خصوصی.
نکته قابل توجه این است که هیچ راهی واقعی برای بدست آوردن اطلاعات دقیقتر در مورد اینکه چه دادهها و اطلاعاتی جمع آوری میشود و دقیقاً برای چه چیزی استفاده میشود، وجود ندارد.
شبکه اجتماعی ایکس اگرچه در بحث هوش مصنوعی هیچ جاهطلبی ندارد؛ اما ایلان ماسک، مالک آن فرد جاهطلبی است و اخیرا شرکتی با نام احتمالی (xAl) راهاندازی کرده که هدف آن «درک ماهیت واقعی جهان» است؛ بنابراین احتمال داده میشود، دادههای بیومتریک و اطلاعات مرتبط به کاربران شبکه اجتماعی ایکس برای پیشبرد این هدف کاملاً قابل دستیابی استفاده شود.
گزینه دیگری برای جایی که این دادهها هدایت میشوند وجود دارد: ایلان ماسک اخیراً جاه طلبی خود را برای رقابت با شبکه لینکدین که متعلق به شرکت مایکروسافت است اعلام کرد و اظهار داشت که این سایت استخدامی "تخریب کننده" است و شبکه اجتماعی ایکس گزینه بهتری است به طوری که جمعآوری مجموعه سوابق شغلی و تحصیلی را از پایگاه کاربری قابل قبول جلوه میدهد.
گزینه سوم و نهایی هم وجود دارد: شبکه اجتماعی ایکس از دلارهای تبلیغاتی میزان منفعتی که میخواهد را به دست نمیآورد، بنابراین فروش دادههای کاربر راهی آسان برای کسب مقداری سکه است. با این حال، هیچ مدرکی برای اشاره به آن وجود ندارد، به غیر از این که یک رویه استاندارد در دنیای رسانههای اجتماعی است. در گذشته، توییتر عمدتاً از دادههای جمعآوریشده کاربران برای منافع خود و نه اشخاص ثالث استفاده میکرد.
انتهای پیام/