صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزش‌های عمومی مدارس دانشگاه آزاد خبر داد؛

صدور مجوز راه‌اندازی ۶۹ مدرسه سما در سال تحصیلی جدید

معاون آموزش‌های عمومی و تعالی مدارس و سرپرست دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی از  صدور ۶۹ مجوز راه‌اندازی مدرسه سما در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر : 865854

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه حمیدی‌فر با بیان خبر صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سما در سراسر کشور گفت: اکنون معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با  ۸۰۳ مدرسه به نام سما در سراسر کشور فعال بوده و در مجموع حدود ۱۴2 هزار دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

معاون آموزش‌های عمومی مدارس دانشگاه آزاد افزود: پیاده سازی مدل تربیت اسلامی در این مدارس از رویکردهای نوین و مهم معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در امر مدرسه‌داری است.

سرپرست دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی بیان کرد: علاوه بر مدارس سما، مدارس ویژه دیگری در این معاونت با مدل های مختلف مدرسه داری فعالیت دارند که شامل بوستان‌های تربیت علوی و فاطمی،  مدارس علوم و معارف اسلامی سعادت و مدارس تحول گرا مبتنی بر سند تحول بنیادین است.

حمیدی‌فر در خصوص ساختار و تشکیلات مدارس سما گفت: ساختار و تشکیلات مدارس سما منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم در سال تحصیلی  1403-۱۴۰۲ ارائه شد. در این ساختار راهبران تربیتی به صورت تمام وقت هدایت و رهبری جریان تعلیم و تربیت دانش آموزان را تحت سرپرستی خود برای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی بر عهده دارند و برنامه‌های درسی و فعالیت‌های آموزشی، خلاقیت های  فرهنگی و پرورشی دانش آموزان را در ساحت‌های شش گانه تعلیم وتربیت: اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، زیبایی شناختی و هنری، اقتصادی و حرفه‌ای و علمی و فناورانه اجرا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر