صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با امضا یک تفاهم‌نامه محقق شد؛

توسعه همکاری‌های شرکت ملی پست با کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان

مدیر کل دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست گفت: شرکت ملی پست با کسب و کار‌های دانش‌بنیان گامی رو به جلو در راستای توسعه همکاری‌های این دو نهاد برداشته است.
کد خبر : 865606

به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته شرکت ملی پست با شرکت توسعه دانش بنیان سینا با حضور رئیس مرکز نوآوری پست و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سینا، در موزه ملی ارتباطات به امضا رسید.

محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره و رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست در این مراسم گفت: «اصلی‌ترین بخش این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت و توان دو طرف به منظور ایجاد بستر نوآوری در خلق سرویس‌ها و سبد خدمات شبکه پستی است.»

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست تضمین و معرفی به بازار عرضه خدمات پستی به عنوان بخشی از زنجیره تامین خدمات را بخشی دیگر از این تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: «در حال حاضر بیش از یکصد شرکت دانش بنیان با پست در حوزه‌های مختلف اعم از پیک‌های شهری، سیستم‌های جمع‌آوری، پرتال‌های فروش و هر آنچه برای تجارت الکترونیک مورد نیاز است، همکاری می‌کنند.»

وی یکی از ملزومات مهم توسعه و توانمندسازی این شرکت‌ها را تامین مالی و سرمایه‌گذاری ذکر کرد و گفت: «در این خصوص با صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری و توسعه اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات مذاکراتی انجام شد که نتیجه آن برداشتن گام‌هایی موثر در زمینه پرداخت تسهیلات به این مجموعه‌ها است.»

رئیس مرکز نوآوری پست افزود: «در حال حاضر، تنها پنج درصد بازار خدمات پستی به صورت مستقیم در اختیار شرکت ملی پست است، در حالی که با کمک بخش خصوصی می‌توان این عدد را تا ۱۰۰ درصد محقق ساخت.» 

قادری با اشاره به اینکه سهم حمل و نقل از قیمت تمام شده کالا در کشور‌های توسعه یافته حدود ۱۸ درصد و در ایران حدود ۳۰درصد، یعنی دو برابر است، افزود: «با هوشمند سازی و نوآوری در شبکه‌های حمل و نقل و لجستیک می‌توانیم این آمار را به استاندارد‌های جهانی نزدیک‌تر کنیم.»

مدیر کل دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست نیز در جریان امضای این تفاهم‌نامه به تشریح ظرفیت‌های پست و موزه ملی ارتباطات پرداخت و اظهار امیدواری کرد: «این گام، حرکتی رو به جلو در راستای توسعه همکاری‌های شرکت ملی پست با کسب و کار‌های دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت‌های دو طرف است.»

علیرضا بای با اشاره به ظرفیت‌های غیرقابل انکار شرکت‌های دانش بنیان حوزه پست افزود: «از این پتانسیل می‌توان در راستای توسعه‌یافتگی بخش‌های مختلف کشور از جمله زنجیره تامین لجستیک، حمل و نقل، تجارت الکترونیک و خدمات پستی بهره برد.»

مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه دانش بنیان سینا نیز در این مراسم گفت: «بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از هلدینگ‌های متعددی تشکیل شده که شرکت توسعه دانش بنیان سینا به عنوان شرکت سرمایه‌گذاری خطر پذیر این بنیاد است که فعالیتش بر تیم‌های فن‌آور، استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان متمرکز است.»

یاسرخانی به دو راهبرد اساسی مورد توجه بنیاد مستضعفان اشاره کرد و افزود: «راهبرد اول سرمایه‌گذاری در زنجیره‌های ارزش این بنیاد و راهبرد دوم ورود به سرمایه‌گذاری خطرپذیر در مناطق محروم، با هدف توسعه این مناطق است.»

 وی، راهبرد جامع این شرکت را نیاز‌های فناورانه کشور دانست که قرار است به حل مسائل توسعه نیافتگی بپردازد. 

او در ادامه به ظرفیت‌های بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: «این بنیاد یک بازار بزرگ برای مجموعه‌های دانش بنیان است که با بیش از یکصد شرکت همکاری می‌کند و نیاز‌های بسیاری از این شرکت‌ها و مراکز تولیدی را مرتفع می‌کند.»

انتهای پیام/

ارسال نظر