صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۲ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با آنا خبر داد؛

اعزام زیارت اولی‌های خانه‌های هلال به سفر اربعین

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: تعداد زیادی از فعالان اجتماعی و اعضای خانه‌های هلال محلات کم‌برخوردار که بیشتر آ‌ن‌ها را زیارت اولی‌ها در برمی‌گیرند در ایام برگزاری مراسم اربعین به کربلا اعزام می‌شوند.
کد خبر : 865136

وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: تعداد زیادی از فعالان اجتماعی و اعضای خانه‌های هلال محلات کم‌برخوردار که بیشتر آ‌ن‌ها را زیارت اولی‌ها در برمی‌گیرند در ایام برگزاری مراسم اربعین به کربلا اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: اعزام اعضای خانه‌های هلال به سفر زیارتی اربعین در ادامه اجرای طرح توانمندسازی محلی و تحول اجتماع محور انجام می‌شود و برنامه‌های فرهنگی بسیاری برای روز‌هایی که این افراد در سفر معنوی اربعین حضور دارند برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: در عمود ۲۸۵ مسیر نجف به کربلا و همچنین در خود شهر زیارتی کربلا برنامه‌های فرهنگی و حسینی ویژه‌ای برای فعالان اجتماعی برگزار می‌شود.

سلیمی در ادامه یادآور شد: اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر در خانه‌های هلال یکی از محوری‌ترین اهداف جمعیت یعنی مسئله آموزش همگانی، نحوه برخورد با مخاطرات طبیعی و همچنین ارائه خدمات دمانی و حمایتی لازم به بیماران نیازمند اقشار آسیب‌پذیر را در این مراکز دنبال می‌کنند.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در مراکزی مثل خانه‌های هلال انجام می‌شود اجرای طرح تسهیلگری و توسعه کسب و کار‌های محلی و همچنین ارائه آموزش‌های تخصصی توسط سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: شعار هر خانواده یک "امدادگر" شعار سازمان امداد و نجات است و اعضای داوطلب و با انگیزه خانه‌های هلال هم آموزش‌های تخصصی امداد را فرا گرفته‌اند.

سلیمی افزود: هدف از اعزام اعضای خانه‌های هلال به سفر زیارتی اربعین علاوه بر حضور در ین فضای معنوی، تقویت روحیه ایثارگری و جهادی و تقویت حس مسئولیت اجتماعی این افراد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر