صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۹ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

ارائه محصولات بومی و باکیفیت به خانواده‌ها در جشنواره «فرزند من»

جزئیات «اولین دوره جشنواره ایرانی فرزند من» اعلام شد.
کد خبر : 864096

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری «اولین دوره جشنواره ایرانی فرزند من» با حضور مهدی یوسفوندی مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تِم و دبیر جشنواره صبح امروز، ۲۹ مرداد ماه در خانه خلاق دکتر قریب برگزار شد.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تِم در ابتدای صحبت خود گفت: «فرزند من» جدیدترین ایده خانه خلاق تم است. رسالت اصلی ما تجاری‌سازی محتوای ایرانی است، ما در ایران هیچگاه «مرچن دایز» یا همان چرخه فروش محصول را به صورت کامل برای کودکان نداشتیم. شناسایی این چرخه را یک رسالت می‌دانیم و سه سال است که خروجی‌هایی دراین عرصه داشتیم. جدیدترین خروجی جشنواره فررند من است.

وی اظهار داشت:  تصمیم داریم تمام اکوسیستم محصولات و خدمات کودک و نوجوان را زیر یک سقف جمع کنیم. امسال یک میلیون کالای ایرانی با محتوای بومی مخصوص صفر تا هجده سال را در دوازده دسته کالایی جمع آوری کرده‌ایم. این نمایشگاه شامل نوشت افزار، اسباب بازی، کتاب و‌کوله و کالا‌های آموزشی، اتاق کودک، مواد غذایی و ورزشی و بهداشتی و ... است.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تِم  افزود: جمع کردن این حجم از کالا در عرصه کودک و‌نوجوان همیشه برای ما آرزو بود، اما هزینه ارزان و رسیدن آن به دست خانواده‌ها خیلی مهم است.همه این  کالا‌ها بیست درصد و بخشی از آنها تا پنجاه درصد تخفیف دارد، چون اغلب تولیدکنند‌ها همکاری لازم را داشتند امیدوارم خانواد‌ها با مبالغ پایین محصولات مورد نیازشان را تامین کنند.

یوسفوندی یادآور شد: هدف دیگر جشنواره، توجه به محتوای سالم برای کودکان است، ما از آبان ماه سال گذشته شروع به شناسایی محصولات و شرکت‌ها کردیم و الان محصولاتی در نمایشگاه عرضه می‌کنیم که محتوایی سالم و‌ باکیفیت دارند، البته این‌ها همه محصولات نیست، چون فضایش را نداشتیم حدود ششصد برند را جمع کردیم.

یوسفوندی توضیح داد: اتفاق خوب دیگر این است که برای موسسات خیریه که خدمات کودک و‌نوجوان می‌دهند این امکان فراهم شده تا جامعه هدفشان در مناطق محروم و‌کم برخوردار را تامین کنند، تفاهمنامه‌هایی در این زمینه داشتیم تا خیریه‌ها بتوانند اقدام کنند. بهرحال در حال حاضر بخاطر تورم و حتی کمبود درامد خانواد‌ها، تامین کالای باکیفیت در عرصه کودک و نوجوان کم شده، اما رسالت اجتماعی و فرهنگی جشنواره فرهنگ من است که کمک به مردم داشته باشند.

وی افزود: جشنواره «فرزند من» از سی و یکم مرداد تا دهم شهریور ماه در مصلی امام خمینی (ع) برگزار می شود. ساعت بازدید از این نمایشگاه از  ساعت ۱۶ تا ۱۰ شب است. فضای سه هزار متر مربعی زیر بار جشنواره رفته و سه هزار قفسه جانمایی شده که این محصولات را به ترتیب دسته کالایی قرار دادند تقریبا برای هر دسته کالایی، ۱۰ کارشناس در نمایشگاه هستند که اطلاعات کامل را به خانواد‌ها اطلاعات بدهند و نیت فروش هدفمند است.

یوسفوندی در ادامه گفت: پیش‌بینی ما این است که تعداد مراجعه کنندگان «فرزند من» بیشتر از نمایشگاه سلام  باشد که همزمان برگزار می‌شود ما در اینده هدفمان این است که نیمه دوم شهریور را به جشنواره اختصاص دهیم.

وی افزود: ظرفیت واقعی تولید کنندگان واقعی کودک و‌نوجوان خیلی زیاد است و جمع کردن این سیستم کنار هم خیلی هم مهم است، سعی کردیم تا جایی که امکان دارد به شکل جمع و جور جشنواره را جلو ببریم، این خیلی مهم است که برگزاری این جشنواره و جزئیات آن به اطلاع گروه هدف ما برسد. ما در این دوره نیاز به حمایت دولتی هم داشتیم اما هنوز هیچ حمایت دولتی نگرفتیم. البته شاید من هم اگر مدیر دولتی بودم، حمایت نمی‌کردم اما واقعاً  کیفیت برگزاری  این دوره مهم است و اگر موفق شویم، سال بعد قطعاً نیاز به حمایت جدی داریم. امسال هم سنگی جلوی پایمان نبوده اما حمایتی هم نشدیم.

وی افزود: امسال ما یک نرم‌افزار دقیق مدیریت فروش بکار بردیم که به ما آمار ساعتی و لحظه‌ای می دهد که چه چیزهایی نیاز مردم است.

یوسفوندی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره امکان جستجوی مردم گفت: امسال این امکان و از نظر نرم‌افزاری نتواسنتیم فعال کنیم، چون اسپانسر نداشتیم سعی کردیم چیزی که ضروری هست را فعلاً فراهم کنیم.

وی همچنین درباره عناصر و کالاهای ایرانی گفت: این بحث گسترده ای است؛ از سال قبل خیلی در این عرصه کار کردیم در بحث دانش علوم تربیتی سعی کردیم گروهی جمع کنیم که همه حوزه‌ها را بررسی کنند بدون پیش داوری نظریات و‌کتب جلو رفتیم. تاامروز برای محتوای متناسب با کودکان بیش از هزار شاخص استخراج کرده‌ایم. ما دنبال شاخص هایی هستیم که حتی خارج از ایران برای یک مادر دغدغه‌مند مناسب باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر