صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی حمله تروریستی به حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) را محکوم کرد

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای، حمله تروریستی به حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) و به شهادت رساندن و زخمی نمودن زائران و عزاداران بی‌گناه این ملجأ شریف، را محکوم کرد.
کد خبر : 863154

به گزارش گروه اموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای، حمله تروریستی به حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) و به شهادت رساندن و زخمی نمودن زائران و عزاداران بی‌گناه این ملجأ شریف، را محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُکرَ بِآیاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْهَا ۚ إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ (سوره سجده آیه ۲۲)
 
حمله تروریستی به حرم مطهر شاه‌چراغ علیه‌السلام و به شهادت رساندن و زخمی نمودن زائران و عزاداران بی‌گناه این ملجأ شریف توسط عوامل منحرف و فاسد دشمنان دین خدا، بدون تردید ناشی از بغض و کینه آنان از عظمت و اوج اخلاص و عشق مردم متدین و انقلابی ایران به ساحت نورانی و مطهر ائمه اطهار علیهم‌السلام‌الله است.

برگزاری پرشکوه مراسمات عزاداری تاسوعا و عاشورای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در جای‌جای کشور و به ظهور رساندن ارادت به خاندان نبوت و بیعت مجدد با سیره و روش و راه حق و حقیقت پیامبر عظیم‌الشان اسلام و ائمه اطهار علیهم‌السلام و ناتوانی استکبار جهانی در تضعیف روحیه دینداری مردم متعهد و ولایت‌مدار ایران اسلامی، تاب و تحمل دشمنان دین خدا و ناپاکان شیطان صفت را ربود و همسو با ایادی آنان در جسارت به قرآن کریم در برخی کشور‌های فاسد و هم‌راستا با جریان فتنه سال ۱۴۰۱ در دین‌زدایی و حیازدایی، دست به این جنایت ددمنشانه زدند؛ تجربه تاریخی به‌ویژه در اندلس مؤید آن است که حذف فیزیکی با حیازدایی ارتباطی تنگاتنگ داشته و کسانی که در مسیر حیازدایی در ایران اسلامی گام برداشته‌اند، دانسته یا نادانسته زمینه‌ساز ترور‌های کور شده‌اند. از این منظر این عملیات تروریستی به‌رغم خواست دشمن، مایه عبرت و افزایش بصیرت عمومی و آگاهی بیش‌ازپیش همگان از پشت صحنه فتنه اخیر شد.

این شهادت‌ها از یک‌سو نمایانگر عجز دشمن در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور بوده و از سوی دیگر نمایانگر رخنه و نفوذ در بخش‌هایی از جامعه اسلامی است که موجب طمع دشمن می‌گردد.

بی‌شک دستان انتقام‌جو و بازوان ستبر فرزندان شجاع ایران زمین، دست نفوذ اجانب را قطع و انتقام خون به ناحق ریخته مردم بی‌گناه را از سردمداران، آمرین، بانیان این جنایات خواهد گرفت.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن محکوم نمودن این اقدام تروریستی و غیرانسانی، شهادت عده‌ای از مردم بی‌گناه و بی‌دفاع حاضر در این حرم را به امام عصر ارواحناله‌الفدا، مقام معظم رهبری حفظه‌الله‌تعالی و خانواده گرامی آنان تسلیت عرض نموده و برای مجروحین عزیز این جنایت آرزوی سلامتی و عافیت می‌نماید و با توجه به اهمیت موضوع، از مسئولین امر تقاضا دارد با سرعت و قاطعیت و بدون فوت وقت، سایر عوامل این اقدام مذبوحانه را شناسایی نموده، و همه آنان را به‌سزای عمل ننگین خود برسانند. خداوند روح شهدای این جنایت را با ارواح مطهر شهدای کربلا محشور فرماید.
 
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

انتهای پیام/

ارسال نظر