صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جلیلی در کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی خبر داد؛  

ورود دانشگاه شریف به حوزه فناوری‌های زیستی در راستای حل مسائل کشور

رئیس دانشگاه شریف گفت: به زودی در حوزه فناوری های زیستی وارد می شویم و تاثیر عن قریب خواهیم داشت تا مسائل جامعه را به دست جوانان علمی کشور حل کنیم.
کد خبر : 858879

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف در پنجمین کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری عمومی که هم اکنون در سالن شورای ساختمان ریاست دانشگاه شریف در حال برگزاری است، گفت: ورود دانشگاه شریف به فناوری‌های جدید و نوظهور راهبرد قطعی است که طی دو دهه گذشته روی آن مطالعه میدانی شده است. 

وی افزود: دانشگاه شریف را به سمت فناوری‌های نرم و غیر‌نرم جدید نه به معنای سخت سوق داده‌ایم، فناوری‌های نرم ما را به سمت سیاست‌گذاری و بحث‌های مدیریتی جلو می‌برد. 

جلیلی تصریح کرد: دانشگاه شریف در سال ۸۰ دانشکده مدیریت و اقتصاد و پژوهشکده سیاستگذاری را بنا نهاده است و امیدوار به تقویت و ارتقای سیاست‌گذاری علمی در این دانشگاه هستیم البته این موضوع با تقویت اعضای هیئت علمی، رشد کمی و کیفی آموزش‌ها و جذب دانشجو امکانپذیر است. 

رئیس دانشگاه شریف ادامه داد: پدیده جالب و خوبی اتفاق افتاده و آن هم این است که در ادامه تحصیل دانشجویان مهندسی کارشناسی و ارشد در مقیاس ملی مسائل علمی را با انگیزه و اشتیاق علاقه می‌کنند. 

وی گفت: دانشگاه شریف با ورود جدی‌تر و گسترده‌تر به سیاستگذاری علم، قدرت جمهوری اسلامی را نمایان‌تر می‌کند. 

جلیلی بیان کرد: به‌زودی در حوزه فناوری‌های زیستی فعال می‌شویم و تاثیر عن قریب خواهیم داشت تا مسائل جامعه را به دست جوانان علمی کشور حل کنیم و در یک نیم دهه و یک دهه برکات این تصمیم‌گیری را شاهد خواهیم بود. 

وی اضافه کرد: برای سیاست‌گذاری علم و حمکرانی علمی در کشور نیازمند گفتمان و استفاده از ظرفیت علمی پژوهشگران هستیم. 

رئیس دانشگاه شریف ادامه داد: کنفرانس حکمرانی جای مناسبی برای فعالیت‌های پژوهشی است که باید از نتایج آن در راستای حل نیازهای کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر