صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نرم‌افزارهای استعمارگر در هنر دیجیتال

یک هنرمند مصری معتقد است که نرم‌افزار‌های تولیدکننده آثار هنری در حال سوء‌استفاده و استعمار هنرمندان دیجیتالی هستند.
کد خبر : 858842

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ خبرگزاری علم و فناوری آنا، تولیدکننده‌های هوش مصنوعی درواقع نرم‌افزار‌هایی هستند که از آن‌ها برای تولید فوری هنر بر اساس الگو‌های مکتوب استفاده می‌شود. این نرم‌افزار‌ها کاربردهای مفیدی دارند، مانند زمانی که از آن‌ها برای تکمیل هنر یا تسهیل برخی فرآیند‌های انیمیشن‌سازی استفاده می‌شود، اما بحث اصلی این است که چگونه می‌توان از هوش مصنوعی در مواردی که دارای حق کپی‌رایت هستند استفاده کرد و این که آیا این شیوه می‌تواند روزی جایگزین هنر انسان‌ها شود یا خیر.

هنرمندان ادعا می‌کنند که از این نرم‌افزار‌ها برای سرقت آثاری که آن‌ها ساعات زیادی را صرف خلقشان کرده‌اند استفاده می‌شود. برخی از این نرم‌افزار‌ها حتی می‌توانند آثار هنرمندان را به تفکیک اسمشان جستجو کنند، تا بتوانند سبک و استایشان را تقلید کنند.

تکامل نرم‌افزارهای هوش مصنوعی هنری

این نرم‌افزار‌ها می‌توانند تصاویری که شکل و شمایل واقع گرایانه دارند تولیدکننده و تا زمانی که بیننده به جزئیات مانند دست‌ها که اغلب خوب در نمی‌آیند دقت نکند، متوجه نمی‌شود که آن‌ها مصنوعی هستند. با این حال، نرم‌افزار‌های مولد هنری هوش مصنوعی مدام در حال پیشرفت و بهتر شدن هستند و هر روز می‌توانند محصولات بهتری را با سرعت بیشتر تولید کنند.

نور ترابیه می‌گوید: مساله اصلی در حال حاضر این نیست که ما چطور می‌توانیم از هوش مصنوعی برای کمک به هنرمندان استفاده کنیم. بلکه مساله این است که چطور از هوش مصنوعی برای حذف هنرمندان استفاده می‌شودو

ترابیه خود یک گرافیست ماهر در دانشگاه امریکایی قاهره و حسابش در توییتر بیش از ۲ هزار دنبال کننده دارد.

او معتقد است که همه نرم‌افزار‌های تولیدکننده آثار هنری در حال سوء‌استفاده و استعمار هنرمندان دیجیتالی هستند، همان‌گونه که اخیراً نرم‌افزار Mid-Journey به استفاده از آثار هنرمندان بدون اجازه آن‌ها و بدون پرداخت غرامت به آن‌ها متهم شده بود.

بر همین اساس او می‌گوید این نرم‌افزار‌ها پتانسیل سوءاستفاده و سرقت هنری را دارند و این امکان را به افراد سودجو می‌دهند تا از هنرمندان سوءاستفاده کنند.

تقلید هوش مصنوعی از هنر افراد

از سوی دیگر «بتول نادر» هنرمندی است که نظر دیگری دارد.

او می‌گوید: اگر هوش مصنوعی از هنر افراد تقلید نکند، به هر حال افراد دیگری این کار را می‌کنند.

نادر نیز یکی از دانشجو‌های دانشگاه امریکایی قاهره است و هنرمندی است که در دانشکده هنری بصری فعالیت می‌کند. بنابر دلایل مختلف، او نگاه دیگری به این نرم‌افزار‌ها دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر