صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خیز شیائومی برای رقابت با سامسونگ در بازار تلفن همراه هند

رئیس جمهور هند گفت: شیائومی چین پس از سال‌ها فروش آنلاین بر افزایش فروش هند از طریق فروشگاه‌های خرده فروشی تمرکز کرده است زیرا این شرکت در رقابت با سامسونگ به دنبال احیای فروش گوشی‌های هوشمند است.
کد خبر : 858352

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، فروش آنلاین تلفن همراه در هند از طریق آمازون و والمارت در سال‌های اخیر افزایش یافته است که به شرکت شیائومی و دیگران کمک می‌کند تا در یکی از سریع‌ترین بازار‌های در حال رشد جهان، با ۶۰۰ میلیون کاربر گوشی هوشمند، گسترش یابند.

از آنجایی که ۴۴ درصد از فروش گوشی‌های هوشمند هند در حال حاضر آنلاین است، بخش موبایل و تبلت همچنان نقش پررنگ تری دارد و شیائومی انتظار دارد این بخش رشد بیشتری داشته باشد.

«مورالیکریشنان بی» در مصاحبه‌ای در روز جمعه گفت: آفیس جایی است که شما رقبای دیگری دارید که عملکرد نسبتا خوبی داشته اند و سهم بیشتری از بازار را در اختیار دارند.

داده‌های یک موسسه تحقیقاتی مستقر در هنگ‌کنگ نشان می‌دهد که تنها ۳۴ درصد از فروش واحد هند شیائومی در سال جاری از طریق فروشگاه‌های خرده‌فروشی بوده و بقیه از طریق وب‌سایت‌هایی صورت گرفته که از مدت‌ها پیش عامل اصلی فروش آن بوده‌اند در مقابل سامسونگ ۵۷ درصد از فروش خود را از فروشگاه‌ها دریافت می‌کند.

شیائومی قصد دارد شبکه فروشگاهی خود را از ۱۸ هزار فروشگاه فعلی فراتر ببرد و به‌طور فزاینده‌ای با فروشندگان گوشی برای ارائه محصولات دیگر مانند تلویزیون‌های شیائومی یا دوربین‌های امنیتی همکاری کند؛ جایی که به گفته مورالیکریشنان رقابت در آن شدت کمتری دارد.

او گفت شیائومی برخی فروشگاه‌های همکار خود را پیداکرده که برند نارنجی روشن خود را در خارج از مغازه‌ها قرار می‌دهند و برند‌هایی رقیب را در داخل به نمایش می‌گذارند، موضوعی که این شرکت به آن خواهد پرداخت.

شیائومی چند ماه پس‌ازآنکه جایگاه رهبری خود را به سامسونگ واگذار کرد و حالا مجموعه بسیار بزرگ‌تری از گوشی‌های پریمیوم را در اختیار دارد، از راه می‌رسد.

این غول کره جنوبی ۲۰ درصد از سهم بازار هند را در اختیار دارد، درحالی‌که شیائومی که به‌صورت تاریخی روی گوشی‌های اقتصادی تمرکز کرده ۱۶ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

شیائومی قصد دارد تبلیغ‌کنندگان فروشگاه‌های بیشتری استخدام کند فروشندگانی که گوشی‌ها را به خریداران احتمالی در داخل فروشگاه‌ها تبلیغ می‌کنند و می‌فروشند. هدف‌گذاری شده است که این تعداد تا پایان سال آینده به ۱۲ هزار پروموتر افزایش یابد.

یکی دیگر از چالش‌های مهم هند برای شیائومی، مسدود شدن ۶۷۳ میلیون دلاری دارایی‌های بانکی این شرکت از سال گذشته تاکنون است. این آژانس ادعا می‌کند که شیائومی به نام حق امتیاز، حواله‌های غیرقانونی به نهاده‌ای خارجی داده است، اما این شرکت تخلف را رد می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر