صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۱۴ - ۲۴ تير ۱۴۰۲
بهره‌وری زیرساخت‌ها در دانشگاه آزاد شهرقدس افزایش می‌یابد؛

از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تا کسب درآمد‌های پایدار غیرشهریه

سرپرست دانشگاه آزاد شهرقدس گفت: برنامه‌های مهمی با هدف توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و کسب درآمد‌های پایدار خارج از شهریه در راستای اقدامات عملیاتی سند تحول دانشگاه آزاد انجام شده است.
کد خبر : 858154

عبدالله قاسمی‌پیربلوطی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های شهرقدس، ملارد و صفادشت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اقدامات عملیاتی سند و تحول دانشگاه آزاد اسلامی در این دانشگاه اظهار کرد: برنامه‌های مهمی با اهدافی مانند توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و کسب درآمد‌های پایدار خارج از شهریه، افزایش نفوذ نوآوری و فناوری در رشته‌های مختلف به‌ویژه کشاورزی و منابع طبیعی در راستای ارتقای امنیت غذایی و دانشگاه حل مسئله طرح‌ریزی‌شده است.

وی افزود: در همین راستا اراضی بایر (۶ هکتار) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد در دو سال گذشته به کشت گل محمدی، انگور (رقم کشت بافتی فلم سیدلس) و اجرای رساله‌های دکتری تخصصی کشاورزی با موضوع گیاهان دارویی اختصاص یافته است. با توجه به تفاهم‌نامه منعقدشده بین معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه نمایشگاه و فن بازار نهال درختان میوه در خرداد ۱۴۰۲، مقررشده که گلخانه ۲ هکتاری مجهز و مکانیزه با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های شهرقدس و ملارد و صفادشت بیان کرد: در راستای اجرای بند‌های تفاهم‌نامه، برنامه‌ریزی و مقدمات لازم با همکاری شبکه کشاورزی و منابع طبیعی و بازمهندسی حوزه کشاورزی معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی برای ایجاد سرای کشاورزی باغبانی (نهال، بذر و قارچ) در ساختمان بلااستفاده واحد ملارد (مساحت ۱۵۰۰ مترمربع) با هدف استقرار شرکت‌ها و تشکل‌های مرتبط با همکاری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است.

قاسمی‌پیربلوطی اضافه کرد: در ساختمان بلااستفاده دیگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد به متراژ بیش از ۲هزار مترمربع مجوز‌های لازم برای راه‌اندازی مجتمع آموزشی - فرهنگی سما (دوره اول و دوم متوسطه دختران) از اداره آموزش و پرورش استان تهران اخذ شده و شرایط برای جذب دانش‌آموز از مهرماه مهیا شده است.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: در دانشکده مهارتی و کارآفرینی اندیشه نیمی از ساختمان شهید حججی به مدرسه سما اختصاص یافته و بخشی نیز به شرکتی برای تولید قطعات خودرو که موظف به جذب دانشجو در قالب طرح پویش بوده، اختصاص یافته است. مدرسه عالی مهارتی آشپزی خوراک دارو‌ها و غذا‌های فراسودمند در این دانشکده مستقر شده که فعالیت خود را با برگزاری مسابقه و جشنواره غذا‌های فراسودمند و دارویی که با استقبال فراوانی روبه‌رو شد، آغاز کرده است.

وی درباره اراضی و کاربری ساختمان‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت گفت: نیم هکتار از اراضی کشاورزی به گلستان گل محمدی اختصاص یافته و ساختمان آزمایشگاه جدید با متراژ ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع (پروژه تحویل نهایی) به دلیل افت دانشجو در صفادشت و پیگیری‌های چندماهه گذشته مراحل نهایی اخذ مجوز سرای نوآوری و فناوری«تولید و فرآوری جلبک» اختصاص خواهد یافت. در ساختمان بلااستفاده دیگر این واحد نیز در صورت تأیید کمیسیون معاملات و حوزه عمرانی به دانشگاه فرهنگیان برای جذب دانشجویان دختر اجاره داده خواهد شد.

سرپرست واحد‌های شهرقدس و ملارد و صفادشت مطرح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با وجود اینکه ۹۰ درصد ساختمان‌ها و فضا‌ها به کلاس‌ها و فضا‌های آموزشی اختصاص یافته، نهایت بهره‌وری از فضا‌ها انجام شده به‌طوری که تعدادی از این فضا‌ها به خوابگاه دانشجویان پزشکی خارجی، مرکز مشاوره، مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت، مدرسه عالی و مهارتی طلا و جواهرسازی (مشارکت با بخش خصوصی) و مدرسه عالی مهارتی تربیت‌بدنی و ورزش قهرمانی، بوفه و بازارچه دانشجویی، استقرار شرکت‌ها و هسته‌های فناور ذیل مرکز رشد، مدرسه اشتغال، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و ... اختصاص یافته است.

قاسمی‌پیربلوطی توضیح داد: بهره‌وری از همه فضا‌های واحد‌های شهرقدس، ملارد و صفادشت در راستای ایجاد درآمد‌های خارج از شهریه از طریق اقتصاد دانش‌بنیان، کارآفرینی و مهارت افزایی از مهم‌ترین اهداف پیش رو برای سال جدید مالی و تحصیلی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر