صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۲ - ۱۹ تير ۱۴۰۲
رئیس دفتر هماهنگی دبیرخانه‌های مهدویت دانشگاه آزاد عنوان کرد؛

تمدن‌سازی مهدوی با کارآمدی روش‌ها و کسب مهارت‌ها

مسیب داوری گفت: شکل‌گیری تمدن‌سازی مهدوی در دانشگاه بر پایه‌هایی از قبیل تمرین مهارت شبکه‌سازی، کارآمدی روش‌ها، پاسداری از داشته‌ها و مهارت در شناخت رقیب صورت می‌گیرد.
کد خبر : 857283

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از آزادشهر، مسیب داوری مشاور مرکز حوزه ریاست و رئیس دفتر هماهنگی دبیرخانه‌های استانی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هم‌اندیشی مشترک دبیرخانه مهدویت استان گلستان و تقریب مذاهب به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر اظهار کرد: در الگوی ارائه‌شده از سوی مقام معظم رهبری برای رسیدن به تمدن اسلامی از چند مرحله باید عبور کنیم که شامل انقلاب، نظام، دولت و جامعه اسلامی می‌شود و برآیند این چهار مرحله تمدن اسلامی است.

وی درباره اینکه در تمدن‌سازی مهدوی چه میزان می‌توان به دانشگاه‌ها اتکا کرد، توضیح داد: آموزش عالی در تمدن‌سازی مهدویت نقش اساسی دارد و دانشگاه‌ها می‌توانند با تدوین نظام آموزشی مبتنی بر تمدن‌سازی مهدویت، سیر منطقی مطالعات مهدوی، ایجاد نهضت نرم افزاری، ایجاد مراکز تخصصی مهدویت، کرسی‌های آزاداندیشی، کادر سازی، روزآمدی و کارآمدی، تربیت متخصص و روش‌های نوین، نقش کلیدی و تأثیرگذار داشته باشند.

رئیس دفتر هماهنگی دبیرخانه‌های استانی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه فرد تنبل نمی‌تواند تمدن‌سازی کند، عنوان کرد: امام صادق(ع) فرمود ترسی ندارم که آدم بی عرضه را با آدم خائن یکی بدانم یعنی کم‌کاری و بی‌عملی با خیانت فرقی ندارد، مدل متفاوت؛ اما نتیجه آن یکی است، پس نتیجه می‌گیریم با تعلل‌ها، ضعف در عمل و به‌روز نبودن، تمدن‌سازی مهدوی انجام نمی‌شود و اگر برای تمدن‌سازی مهدوی در آموزش عالی، استراتژی نداشته باشیم، امپراتوری رسانه‌ای دشمن برای جامعه ما استراتژی تعریف می‌کند و در این جنگ شناختی  مغلوب خواهیم شد.

داوری تأکید کرد: جامعه‌ای که در علم، تکنولوژِی روز و زندگی، مصرف‌کننده باشد در بحث تمدن‌سازی مهدوی منفعل است و اگر دانشگاه‌ها می‌خواهند نقش کلیدی و تأثیرگذار در تمدن‌سازی مهدوی ایفا کنند؛ باید استاد دانشگاه مجهز به تازه‌های علم روز بوده و راهکار‌ها و دانش مقابله با تکنولوژی مدرن را با ابزار مهارت‌ها و دانش کسب کند.

وی بیان کرد: شکل‌گیری تمدن‌سازی مهدوی در دانشگاه بر پایه‌هایی از قبیل تمرین مهارت شبکه‌سازی، کارآمدی روش‌ها، پاسداری از داشته‌ها، تقویت سیستم ایمنی، خود ایمنی در مقابل آسیب‌پذیری، مهارت در شناخت خود، مهارت جامعه و فرهنگ، مهارت در شناخت رقیب، صورت می‌گیرد و برای زمینه‌سازی حکومت صالحان، انسان منتظر باید، ایجاد صلاحیت کرده و خود صالح باشد.

مشاور مرکز حوزه ریاست و رئیس دفتر هماهنگی دبیرخانه‌های استانی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: محور و اصل فعالیت انبیای الهی زمینه‌سازی برای ظهور منجی و تشکیل حکومت جهانی بوده و اگر بخواهیم در دانشگاه به سمت تمدن‌سازی مهدوی حرکت کنیم، باید اندیشه‌های مهدوی را کاربردی و استادان و جوانان دانشجو را با وظایف منتظران برای بسترسازی ظهور آشنا کرده و تربیت دانشجویان خلاق، متفکر و تأثیرگذار در دانشگاه می‌تواند زمینه تمدن‌سازی مهدوی در جامعه را ایجاد کند.

داوری گفت: جنگ آخرالزمان جنگ شناختی است، اصل جنگ دعوا برای شناخت حکومت جهانی بوده به همین دلیل فیلم‌ها، کلیپ‌ها، پلی استیشن‌ها، کتاب‌ها، مقالات، همایش‌های گوناگون و مختلفی دارد، انجام می‌شود تا مسئله مهم حکومت جهانی را به چالش بکشد و به انحراف ببرد تا ذهن را از هویت اصلی حکومت جهانی نجات‌بخش منحرف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر