صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۲ - ۱۸ تير ۱۴۰۲

چگونه در فضای رقابتی کسب‌وکار برتر باشیم؟

دانش‌آموخته دانشگاه آزاد مهم‌ترین عامل موفقیت یک کسب‌وکار در فضای شدید رقابتی بازار امروز را تجارتی مبتنی بر علم روز و تفکر استراتژیک برشمرد.
کد خبر : 857047

سیدمحمدمعین معرک‌نژاد دانش‌آموخته رشته مدیریت کسب‌وکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهم‌ترین عامل موفقیت یک کسب‌وکار در فضای شدید رقابتی بازار امروز، تجارتی مبتنی بر علم روز و تفکر استراتژیک برشمرد.

دانش‌آموخته رشته مدیریت کسب‌وکار اظهار کرد: در جامعه فعلی که کسب‌وکار‌ها رقبای زیادی دارند و فضای رقابت در اکثر مشاغل گسترش یافته به افراد و صاحبان مشاغل و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم که کمی بزرگ‌تر از هم‌عصران خود گام بردارند و به علوم جدیدی که در جهان به افزایش بازدهی کمک می‌کند، روی آورند.

مؤلف کتاب «آشنایی پایه با گیمیفیکیشن» درباره چگونگی تألیف این کتاب عنوان کرد: این کتاب برای آشنایی افراد با مفهوم گیمیفیکیشن تهیه و تدوین شده است. در واقع گیمیفیکیشن، یک رویکرد بوده که اصول و مکانیسم‌های بازی‌ها را به حوزه‌هایی که بازی نیستند مانند آموزش، سلامت و بهداشت، بازاریابی و مدیریت و ... که می‌توان از محیط بازی برای تفهیم بهتر آنها استفاده کرد، به‌کار ببریم.

دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) اضافه کرد: گیمیفیکیشن از عناصر و تکنیک‌های بازی برای تحریک مشارکت، تعامل و انگیزش افراد در محیط‌های غیربازی استفاده می‌کند. به عبارتی دیگر، یکی از اهداف گیمیفیکیشن، جذب توجه و مشارکت فرد در فعالیت و بهبود تجربه کاربری است. به این معنا که با اعمال طراحی‌ها و عناصر بازی مانند پاداش، سطح‌بندی، امتیاز و...، می‌توان محیطی پویا و انگیزشی را ایجاد و به ارتقای مهارت، دستیابی به اهداف و تفکر خلاق کمک می‌کند. با استفاده از ابزار گیمیفیکیشن، می‌توان مشتریان را به شیو‌های جذاب و خلاقانه به محصولات و خدمات جذب و آنها را به مشتریانی وفادار تبدیل کرد.

معرک‌نژاد با بیان ویژگی‌های کتاب«آشنایی پایه با گیمیفیکیشن» گفت: این کتاب با سبک نوینی که در آموزش داراست، می‌تواند نقطه عطفی برای آموزش کسب‌وکار‌ها شود، دریچه‌ای جدید برای رهایی از چالش‌ها به روی جویندگان آن بگشاید و به آنها در افزایش میزان فروش، جذب مشتریان جدید، حفظ کارکنان و افزایش بازدهی کمک کند.

وی ادامه داد: به‌عنوان بخش کوچکی از این جامعه خواستار رشد و ترقی و افزاش بهره‌وری در کسب‌وکار‌ها هستم. در چندین ماه گذشته مشاهده شده که اشخاص به دنبال رونق کسب‌وکار خود هستند؛ اما با مسیری پویا و نوین در راستای ایجاد رشد آگاه نیستند. رسالت ما این است که به همراه این کتاب به کسب‌وکار‌ها کمک کنم تا هرچه سریع‌تر با این رویکرد پرکاربرد آشنا شده و آگاهانه تغییراتی مثبت برای رشد کسب‌وکار خود ایجاد کنند.

دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) توضیح داد:  اشخاص می‌توانند با خواندن کتاب «آشنایی پایه با گیمیفیکیشن»، فضایی نوین و مبتنی بر علم را بیابند و با رقبای خود تمایز پیدا کنند. آنها می‌توانند با مطالعه این کتاب و درک مطالب آن، توانایی تفکر استراتژیک، طراحی اجزاء جذاب، ایجاد تعاملات متمرکز و تشکیل چرخه رشد را به کار گرفته و به مرور شاهد رشد و رونق پیشه خود باشند.

به گزارش آنا، علاقه‌مندان به مطالعه این کتاب، برای کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی‌تر در این حوزه به سامانه Moarek.ir مراجعه کرده و از مطالب آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر