طراحی نرمافزارهای صنعتی از مرحله نیازسنجی تا سند تحلیل و پیادهسازی
مهران زارع در حاشیه نمایشگاه الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک تهران) در گفتوگو با خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره طراحی نرمافزار مبتنی بر وب و اپلیکیشنهای تلفن همراه در شرکت فناور «ایدهپردازان درنیان» اظهار کرد: فعالیت شرکت بیشتر در حوزه استارتآپهاست و از مرحله نیازسنجی تا مرحله اجرا و پیادهسازی، لانچ و معرفی محصولات شرکتها را از طریق طراحی نرمافزار انجام میدهیم.
وی اضافه کرد: در حوزه دیجیتال مارکتینگ هم خدمات تولید محتوای استارتآپها را انجام میدهیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.
فعال حوزه فناوری مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: متأسفانه در ایران به مرحله نیازسنجی نرمافزار توجه خاصی صورت نمیگیرد، بههمین دلیل در روند سازمانی شرکتها مشکلات زیادی ایجاد میشود و در آینده به نتایج مطلوب دست پیدا نمیکنند.
زارع با توجه به حوزه عملکردی واحد فناور متبوع خود یادآور شد: مرحله نیازسنجی توسط مهندسین صنایع واحد فناور در شرکت صورت میگیرد و بعد از مرحله نیازسنجی، سند تحلیل و درآمد انجام میشود و با این سند نرمافزار را پیادهسازی میکنیم و ایده شرکتهای صنعتی را به تکامل میرسانیم.
وی درباره فعالیتهای صنایع واحد فناور متبوع خود در راستای تجاریسازی شرکتهای صنعتی گفت: در این راستا در حوزه دیجیتال با شرکتها همکاری میکنیم.
فعال حوزه فناوری مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره اینکه ایده و فعالیتهای شما چه نیازی از نیازهای کشور را برطرف میکند؟ چنین پاسخ داد: اکنون با خلأهای بسیار زیادی در حوزه صنایع مواجه هستیم، مانند صنعت خودروسازی یا دیگر صنایع که فاقد نرمافزارهای ERD انبار هستند و این به دلیل عدم نیازسنجی درست است؛ بنابراین با این شرایط نامناسب خلأ حفظ میشود و در صنعت به مشکل برمیخورند.
زارع در بخش دیگری از گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با بیان اینکه در داخل و خارج از کشور نرمافزارهای مرتبط با صنعت بهصورت آماده نداریم، افزود: با نیازسنجی و تحلیل شرکتهای صنعتی، نرمافزار مختص با خودشان را پیادهسازی میکنیم و نرمافزار واحدی نداریم.
وی با بیان اینکه برای شرکتهای صنعتی، آموزشی، شهرداری و مدیریت شهری و بازاریابیهای مختلف نرمافزار طراحی میکنیم، ادامه داد: مهندسین صنایع به نیازسنجی صنایع اقدام میکنند و دقیقاً تفاوت ما با سایر شرکتها همین است که سایر شرکتها به مرحله نیازسنجی توجهی ندارند؛ اما ما به مرحله نیازسنجی و سند تحلیل توجه داریم؛ چراکه مهمترین بخش نرمافزار ماست.
فعال حوزه فناوری تبیین کرد: در ایران بسیاری از شرکتها وقتی وارد حوزه دیجیتال و نرمافزار میشوند بعد از دو ماه فعالیت ایدهای برای پیادهسازی ندارند و این بهدلیل عدم برنامهریزی قبلی برای معرفی محصولشان است.
انتهای پیام/