صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
رئیس سازمان مدارس غیردولتی عنوان کرد:

دانش‌آموزان مناطق دورافتاده از دور اموزش می‌بینند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده گفت:‌ باید از ظرفیت‌ آموزش از راه دور به خصوص در قسمت‌هایی که تک دانش‌آموز داریم مانند روستاها و مناطق دور افتاده استفاده کنیم.
کد خبر : 8548

به گزارش گروه اجتماعی آنا، مرضیه گُرد در جمع مؤسسان آموزش از راه دور استان‌های سراسر کشوری تشکیل شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های کاری سازمان، کیفیت بخشی آموزش‌های ارائه شده در مدارس آموزش از راه است که با عملیاتی کردن پروژه کیفیت بخشی مدارس آموزش از راه دور، فعالیت اینگونه مدارس تحت شعاع جدی قرار می‌گیرد.


وی یکی از مشکلات موجود در یادگیری دانش‌آموزان و سواد‌آموزان را عدم امکان حضور آنان در مدارس دانست و گفت: نشست‌های خوبی با سازمان نهضت سوادآموزی داشتیم و درصدد برگزاری کارگروه‌های تخصصی هستیم تا روش‌های جدید آموزشی را برای افرادی که به هر دلیلی از آموزش دور مانده‌اند ایجاد کنیم؛ در همین راستا به دنبال تهیه کتاب‌های ویژه هستیم تا آموزش‌های آنان در طی زمان کوتاه‌تری نسبت به زمان آموزش فعلی امکان پذیرد.


گُرد ادامه داد: باید از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آموزش از راه دور به خصوص در قسمت‌هایی که تک دانش‌آموز داریم مثل روستاها، مناطق دور افتاده، حاشیه شهرها و مراکز استان‌ها که بسیاری از کودکان به دلیل مسایل اقتصادی مجبور به ترک تحصیل شده و وارد بازار کار کشاورزی و یا صنعت شدند، استفاده کنیم تا مشکل عمده این دانش‌آموزان که عدم حضور در کلاس درس است، مرتفع شود.


معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به پدید آمدن روش‌های جدید آموزشی مثل استفاده از تلفن همراه در آموزش، یادگیری الکترونیکی و آموزش‌های دوزبانه، امروز شاهد روش‌های متنوع آموزشی هستیم که برای امکان اجرایی نمودن آنها متناسب با اهداف آموزش و پرورش و با ارائه طرح‌ها و پژوهش‌های کاربردی توسط مؤسسان، معلمان و همچنین همکاری پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، این طرح‌ها به‌زودی آماده و به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه شود تا مجوز قانونی آن اخذ شود.


وی افزود: باید پژوهش‌های خاصی در خصوص ردیابی فارغ‌التحصیلان این مدارس صورت گیرد تا میزان اثربخشی مدارس آموزش از راه دور مشخص شود تا در سال 94 شاهد تحول، نوآوری و کیفیت بخشی در اینگونه مدارس باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر